Verslag Veteranen 27 oktober en 3 november

27 oktober 2018         Otterlo VE1 – Nijmegen VE1                                 6 – 1

In alle tot nu toe gespeelde wedstrijden kwam telkens 1 speler op minstens 3 gescoorde doelpunten (hattrick) en zo ook vandaag. In wedstrijd 1 en 2 zorgde Patrick voor 3 resp. 4 doelpunten en in wedstrijd 3 zorgde Danny voor de hattrick. Vandaag scoorde Vincent Gerritsen 3 keer, maar niet voordat Arno Mulder eerst de 1-0 had binnengeschoten. Vincent vuurde vanaf zo’n metertje of 30 onze 2e in de touwen en ook de 3-0 (tevens de ruststand) kwam op zijn naam. Het leek er op dat met zo’n tussenstand de wedstrijd een makkie was, maar niets was minder waar. De spelers van Nijmegen zijn niet van dat soort wat zich dit ff laat gebeuren zodat er al hier en daar corrigerend moest worden opgetreden door de scheids.

Na de rust betraden Ferry Suurendonk en Ferdi Jonkers de prachtige grasmat in de plaats van Dennis van Aggelen en Herman-Pieter Prangsma terwijl gedurende de 1e helft Arno Mulder en Edwin Lagerweij zich al hadden laten vervangen i.v.m. blessures door Eric Zaar en Wilbert Jacobs. Nadat Vincent de 4-0 er in geschoten had en daarmee zijn hattrick voltooide verving André van Voorst Gijs van Lagen. Ook Ben de Bondt stond te trappelen van ongeduld om zijn rentree te maken maar dat ging helaas niet door want wij hadden al het maximale aantal van 5 spelers gewisseld en zodoende werd Ben, zoals hij het zelf na afloop zei, “het kind van de rekening”

De 5-0 kwam op naam van Herman de Wit en nadat Nijmegen tegen gescoord had zorgde Herman-Pieter Prangsma voor de eindstand van 6-1.

Omdat DVOV gelijkgespeeld had, delen wij nu de koppositie alleen nog maar met OVC’85 met beide 12 punten uit 4 wedstrijden en met een doelsaldo van +22 en +7.

Rest mij nog te vermelden dat voorafgaand aan de wedstrijd wij een 11-tal foto gemaakt hebben met onze nieuwe door Telpoint en Warm gesponsorde shirts.

3 november 2018       Oranje Blauw VE1 – Otterlo VE1                           1 – 7

En weer een hattrick vandaag zelfs bijna 2. Eric Zaar was goed op weg met zijn 2 doelpunten maar bleef daar uiteindelijk op steken. Patrick-hattrick kwam er wel aan toe en staat nu fier bovenaan in de topscorerslijst met 11 doelpunten. Effectief berekend komt dit neer op 1 doelpunt per 28 minuten speeltijd. (11 doelpunten uit 315 minuten speeltijd) Ook Ab haalt dit moyenne na zijn doelpunt van vandaag want 2 doelpunten uit 56 minuten speeltijd komt ook neer op 1 doelpunt per 28 minuten speeltijd. Daar kunnen de anderen nog wat van leren maar genoeg over de statistieken. Dan de wedstrijd.

Oranje Blauw leek op papier een eenvoudig te nemen obstakel want zij stonden stijf onderaan met 0 punten uit 4 wedstrijden en de uitslag doet ook vermoeden dat het een makkie was. Maar niets was minder waar want de 1e helft ging het behoorlijk gelijk op en met een tussenstand van 1-2 was het niet zomaar een gelopen koers. Dat veranderde gelukkig snel nadat wij in de 2e helft onze 3e scoorde en het verzet gebroken bleek. Dit 3e doelpunt kwam op naam van Eric die de bal op zijn borst kreeg en doel trof. Het was ook Eric die in de 1e helft de score opende met een droog schot in de linkerbenedenhoek na een corner, die geweldig genomen werd door Wilbert. Hij zou trouwens alle corners nemen en dat ging hem fantastisch goed af. Na de openingstreffer kwam Oranje Blauw op gelijke hoogte na een verschrikkelijk frommeldoelpunt waarbij de bal een aantal keren van richting veranderde en tergend langzaam over de doellijn hobbelde. Gelukkig zorgde Patrick nog voor de thee met een keihard schot voor de 1-2 ruststand. Jos was toen al ingevallen voor de geblesseerde André die opnieuw een tik had gekregen op zijn toch al gekneusde ribben. Zoals al beschreven zorgde Eric voor de 1-3 en daarna ging het snel. Patrick scoorde na een assist van Herman-Pieter de 1-4 en Herman-Pieter scoorde de 1-5 na een assist van Patrick. De moegestreden Eric werd vervangen door Ab en die scoorde de 1-6 nadat de keeper de bal uit een door Patrick genomen vrije schop niet onder controle kreeg en Ab hem voor het intikken had. Het slotakkoord was weer voor Patrick met een droge schuiver in de linkerbenedenhoek waarbij de keeper opnieuw lag te grabbelen. De terugweg was wederom een groot feest.

5 wedstrijden gespeeld           5   0   0;       15 pnt.        Doelsaldo: 33 – 5

Patrick Bunt 11
Vincent Gerritsen 5