10-11-2018 WVW VE1 – Otterlo VE1 2 – 6

Een wedstrijd met allemaal andere omstandigheden dan dat wij tot nu toe gewend waren; geen hattrick deze keer, wel 3 x bijna, een eigen goal van een tegenstander, een onterechte penalty tègen en terugkomen van een achterstand. Het zat er allemaal in vandaag.

De wedstrijd begon weliswaar voorvarend want uit de eerste de beste aanval kwamen wij in de 2e of 3e minuut al op voorsprong. Maarten Kennis trok van links voor op Patrick Bunt die de bal verwoestend hard tegen de touwen knalde; 0-1. Daarna gebeurde er eigenlijk een hele tijd niets bijzonders. Diep in de 1e helft deed een lange bal van WVW ons de das om want uit het niets kopte een speler van WVW zomaar raak; 1-1 tevens de ruststand.

Na de thee verving Willem van Santen de moegestreden Ben de Bondt, die weer zijn eerste minuten had gemaakt, terwijl gedurende de 1e helft Wilbert Jacobs geblesseerd was uitgevallen en was vervangen door Dennis Langius die vandaag aan onze toch al brede selectie was toegevoegd en dat was geen onverdienstelijke invalbeurt. Hij speelde alsof hij al jaren bij ons speelde. Klasse!

Na zo’n 10 minuten in de 2e helft floot de warrige scheidsrechter voor hands in de 16 van Jan Pol; penalty dus. Iedereen, ook de spelers van WVW, waren zeer verbaasd over deze beslissing maar hij hield voet bij stuk. WVW liet zich desondanks dit buitenkansje niet ontnemen en zij kwamen dan ook op een 2-1 voorsprong; of wel wij op een 2-1 achterstand. Dit voorval zorgde er in ieder geval wèl voor dat bij ons de adrenaline door de aderen spoot en wij wilden hoe dan ook deze ongerechtigheid sportief ongedaan maken en trokken fel van leer. Dat resulteerde al snel in de gelijkmaker door een kopbal van Arno Mulder na een perfect genomen corner door Ferdi Jonkers. Niet veel later werd Ferdi zeer zuiver aangespeeld en met een ferme knal verdween de bal in de verre hoek; 2-3. Door de regen waren veld en bal nogal glad en zo kwam het dat de keeper een schot van Danny Prangsma niet onder controle kon krijgen en al glijdend en glibberend de bal in eigen doel verwerkte. Helaas voor Danny werd dit doelpunt als “eigen doelpunt” op naam van de keeper gezet, maar het stond wel 2-4. Er zouden nog 2 doelpunten volgen gescoord door resp. Arno en Ferdi waardoor zij beide op 2 doelpunten kwamen te staan; voor beide net geen hattrick dus. En zoals ik in het begin al schreef waren er 3 bijna hattricks. Deze 3e bijna hattrick komt op naam van Frank want hij heeft maar 2 doelpunten om de oren gekregen en geen 3. Bij een eindstand van 2-6 floot de scheidsrechter maar af en zodoende konden wij toch gewoon de 3 punten meenemen in de bus. De terugreis vloog voorbij alsmede de kouwe biertjes.

6 wedstrijden gespeeld           6   0   0;       18 pnt.        Doelsaldo: 39 – 7

Patrick Bunt 12
Vincent Gerritsen 5