Sport Vereniging Otterlo  »  Opleiding

Opleiding

De doelstelling

SV Otterlo heeft de keus gemaakt te investeren in de opleiding van eigen jeugdspelers.

• attractief en effectief voetbal op basis van goede technische vaardigheden, goed uitgevoerd positiespel en goede wedstrijdinstelling.
  • een aanvallend karakter, bij voorkeur door het spelen van pressievoetbal op de helft van de tegenstander, alles gericht op het scoren van doelpunten.
  • de individuele ontwikkeling van spelers gaat boven het teambelang. De beste speler speelt in het hoogste team.
  • verantwoorde training en begeleiding van de jeugdspelers op ieder leeftijdsniveau en rekening houdend met individuele ambities en kwaliteiten.
  • plezier en optimale beleving van spelers,ouders / verzorgers en het kader.
  • aandacht voor het sociale aspect van voetbal voor jeugd.

SV Otterlo wil met haar eerste elftal uitgroeien tot een stabiele 2e klasser. Om dit te realiseren moeten er jeugdspelers van de eigen opleiding van SV Otterlo instromen.

Alle hoogste selectieteams bij de jeugd moeten minimaal uitkomen op 2e klas niveau.

De Organisatie

De jeugdcommissie van SV Otterlo is een door het bestuur ingestelde commissie die in de eerste plaats verantwoordelijk is voor de uitvoering van het vastgestelde jeugdbeleid. Tevens bewaakt de jeugdcommissie de gestelde doelen van de opleiding.

Kijk voor het Opleidingsplan in het Verenigingsplan

Het Bestuur.