Otterlo verliest van koploper Nieuwland

Otterlo heeft geen kans gezien koploper Nieuwland ASC punten af te snoepen. Op eigen veld werd met 1-4 verloren.

Kort voor de rust bracht Yorick de Roo de stand op 0-1. Mathijs Jongsma en Dennis Pot beslisten de wedstrijd binnen een goed uur. Evan Theunissen (op archief foto) tekende de eretreffer voor Otterlo aan. Jonathan Katshima bepaalde in de slotfase de eindstand op 1-4.

,,We waren tot de 0-1 gelijkwaardig”, laat Jeroen Janssen weten. ,,De tweede helft toonde Nieuwland zich als een heel sterk team. Zelf waren wij twee klassen beter dan tegen SDS. Als we zo vorige week hadden gespeeld, hadden we beslist gewonnen”, stelt de routinier die in de rust geblesseerd moest afhaken. ,,Nico Pluimers was onze man of the match. Positief was ook de invalbeurt van de jeugdige Sam Hazeleger.”

Met vijf punten uit zeven wedstrijden staat Otterlo op de voorlaatste plaats. ,,Dat vind ik schandalig met deze groep”, sluit Janssen, tevens hoofdsponsor, af.

Zaterdag 17 november staat de ontmoeting bij AGOVV op het programma.

Bron: Ede Stad