Jop Stöfsel terug bij af

,,Ik ben tien maanden bezig geweest met mijn revalidatie. Ik speelde mijn vierde wedstrijd. De eerste weer als basisspeler van Otterlo 1. En dan ga je opnieuw door je knie. Dan ben je weer helemaal terug bij af. En houdt het weer op.”

Wim van Kessel

Aan het woord is Jop Stöfsel (26). Op ‘zwarte’ zaterdag in Wekerom verloor Otterlo niet alleen met 3-0 van SDS’55. Maar de zware blessure voor de aanvaller is een nog veel grotere domper.

,,Ik heb negen jaar geleden al eens mijn kruisband in mijn rechterknie gescheurd. Ondanks een operatie doen de kruisbanden weinig meer. Daardoor is er sprake van kraakbeen slijtage en weinig stabiliteit. In feite heb ik toen al het advies gekregen te stoppen.”

,,Afgelopen december heb ik mijn meniscus afgescheurd. Die is toen gehecht. Ook toen werd aangeraden te stoppen met voetballen. Ik ben het weer gaan proberen. Ik werd weer fit. Zaterdag maakte ik in de tweede helft een rare beweging. Ik wist direct dat het fout zat. Je kunt wel zeggen dat het een klap is. Wel mooi vond ik dat ook de SDS bank meeleefde.”

,,Het is allemaal heel vers. Ik moet het even laten bezinken. Misschien moet ik nu het doktersadvies maar opvolgen. Of toch weer zo’n lange revalidatieperiode beginnen. Ik voetbal nog zo graag. En 26 jaar is eigenlijk geen leeftijd om al te stoppen”, besluit Jop Stöfsel.

Bron: Ede Stad