SDS ’55 overklast buurman Otterlo in dorpenderby

,,Een terechte zege van een fanatiek hardwerkend SDS ’55. Dat was de onafhankelijk van elkaar gegeven conclusie door Otterlo doelman Nico Pluimers en SDS ’55 uitblinker Rick Gerritsen. Na negentig minuten spelen stond er een verdiende 3-0 score voor SDS ’55 op het bord.

Aan SDS ’55 waren Donovan Rijlaarsdam en Rick Gerritsen opvallende spelers. Hetzelfde gold aan Otterlo zijde slechts voor doelman Nico Pluimers. Maar zijn veldspelers lieten de Otterlose doelman volledig in de steek.

OVERMACHT,,SDS ’55 begon inderdaad zeer strijdvaardig en zette Otterlo gelijk vast. De trainer (Marcel van der Hoop, red) was de hele week op de training al scherp daarop geweest. Dat wij dat konden omzetten in daden stemt echt tevreden”, keek doelpuntenmaker Rick Gerritsen terug.

Hij was verbaasd over de door hem gemaakte 1-0.

,,Het was Donovan van Rijlaarsdam die in het op het eerste gezicht kansloze pass geloofde. Hij zette daarna strak voor en ik kopte van dichtbij hard en onhoudbaar binnen. Zelf had ik het eerst niet in de gaten dat de bal zat, tot dat ik Donovan hoorde juichen”, ging Gerritsen verder.

..Ongelooflijk dat wij vooral in de eerste helft zonder bezieling speelden. Je weet in een dorpenderby als deze dat de thuisclub gas geeft. Otterlo stond erbij en keek ernaar. Dat kan ik op mijn leeftijd niet begrijpen”, analyseerde routinier Nico Pluimers.

GEEL OF ROOD De 38-jarige doelman had een paar minuten geluk dat scheidsrechter Wendel de Wit zijn overtreding buiten het strafschopgebied met de mantel der liefde (geel) bedekte.

,,SDS ’55 kwam er via die spits (Rijlaarsdam, red) razendsnel uit. Ik zag links en rechts een verdediger lopen en dacht dan er maar vol in. De overtreding buiten het strafschopgebied kon ik niet voorkomen. Zelf vond ik ‘geel’ terecht maar als het ‘rood’ was geweest, had ik ook niets kunnen zeggen. Dan keer je de vrije trap van Lennart Ploeg, meerdere inzetten van instormende SDS-spelers, en scoort Donovan Rijlaarsdam toch de 2-0. Er was geen Otterlo speler die anticipeerde”, baalde de doelman.

SDS ’55 bleef het betere van het spel houden maar mocht van geluk spreken dat de eerste en enige goede Otterlo kans door Jop Stöfsel werd gemist.

,,Dat was even schrikken want met 2-1 ga je toch anders de kleedkamer in”, reageerde Gerritsen.

,,Met de wetenschap van nu heel jammer voor Jop. Hij is halverwege de tweede helft zwaar geblesseerd uitgevallen en ik vrees het ergste voor hem. Meerdere keren heeft Jop een zware knieblessure behoedzaam weer opgebouwd. Deze nederlaag doet pijn, maar zijn blessure nog meer”, vulde Pluimers aan.

Wie in de tweede helft vuurwerk had verwacht kwam bedrogen uit. SDS ’55 hield de touwtjes in handen en Otterlo oogde als een ploeg zonder bezieling.

Daar konden ook de wisselingen geen verandering in aanbrengen. Het was Donovan Rijlaarsdam die in de vierenvijftigste minuut de 3-0 liet aantekenen.

,,Otterlo loopt zeven gele kaarten op. Maar niet door agressief spel maar door soms domme overtredingen. Ik denk nog een paar weken te keepen en verwacht de vaste doelman Bas Pol eind november/begin december terug. Ik speel mijn wedstrijden omdat Otterlo mijn club is. Maar een stap terug is ook niet erg”, besluit Nico Pluimers.

BLIJVEN Rick Gerritsen heeft haast het veld na de winstpartij te verlaten.

,,Ik denk dat de derde helft deze keer extra plezierig gaat worden. Het bevalt me bij SDS ’55 uitstekend. Eerst dacht ik voor een seizoen te komen, nu zijn het er al twee. Als de club het wil blijf ik ook volgend seizoen graag hier.”

Trainer Marcel van der Hoop laat weten dat dat wat SDS ’55 en hem dat geen enkel bezwaar zou zijn.

,,Rick en Donovan Rijlaarsdam staan nu in de belangstelling. Maar het hele elftal heeft zich als een man aan het talrijke publiek getoond. Over de verdiende winst bestaat volgens mij geen twijfel. In deze derde klasse waar behalve Batavia ’90 en ASC Nieuwland, iedereen van iedereen kan winnen, zijn deze derby punten goud waard.”

SDS ’55 gaat Otterlo op de ranglijst weer voorbij. De Wekerommers staan in de derde klasse nu op de ranglijst op een achtste plaats. Met zeven punten telt de ploeg twee punten meer dan Otterlo dat twaalfde staat.

Zaterdag gaat SDS ’55 op bezoek bij VIOS Vaassen en ontvangt Otterlo koploper ASC Nieuwland.

Bron: Ede Stad