Trainingskamp Otterlo 1 Albufeira 2022

Na vorig jaar een keer te hebben overgeslagen stond in dit nieuwe jaar het 5e trainingskamp voor de mannen van Lieftink op de agenda. De extra scherpe regels voor reizen naar Portugal en de milde variant van het rondgaande virus gaven ons het noodzakelijke vertrouwen om naar Albufeira af te reizen. Bij de spelers zelf was overigens 0 twijfel. Op dinsdag de 13e januari was het op het clubhuis nog wel een wat zenuwachtig gebeuren. We moesten die avond namelijk officieel negatief testen om überhaupt mee te mogen. Dit was een extra scherpe regel voor inreizen Portugal. Dit lukte helaas niet voor iedereen waardoor ons gezelschap uiteindelijk 31 man bedroeg.

Dag 1:
Twee dagen later was het dan zover. De bus van de Veteranen met Edwin aan het stuur en een gehuurd busje van Noot met Sjoerd stonden donderdag om 03.30 uur klaar bij de Waldhoorn voor vertrek naar Rotterdam Airport. Daar vertrokken we even na 7.00 uur richting Faro waar we Portugese tijd (-1h) om 9 uur aankwamen. De negatieve testbewijzen werden zowel in Rotterdam als Faro scherp gecontroleerd. Op Faro stond de bus van Voetbalreizen klaar om ons te brengen naar Hotel Auramar. Een prima hotel voor 3 dagen. Het inchecken ging snel en er bleef nog wat vrije tijd over tot aan de lunch. Na de lunch stond de bus weer klaar om ons naar de trainingslocatie te brengen waar we ruim 1 ½ uur heerlijk in het zonnetje 18/19 graden in korte broek en korte mouwen konden trainen. Daar deden we het allemaal voor. Na een heerlijke training bracht de bus ons weer naar het hotel waar we ons “all inclusive bandje” maar direct te gelde hebben gemaakt. Heerlijk in de zon aan een lokale Cerveja. Rond 20h konden we aan het diner. Een diner wat verdacht veel leek op de lunch die middag. Wellicht volgend jaar een sterretje extra bij het zoeken van een hotel. Maar goed we hadden de avond voor ons. De hotelbus bracht het gehele gezelschap naar de oude stad waar we ons prima vermaakt hebben in en om de Old Sailorbar.

Dag 2:
Na het ontbijt verdeelde de groep zich in 2en. De spelers hadden een programma met een heerlijke strandtraining op het strand beneden bij het hotel. Daarna volgde de lunch en vertrok men richting Albufeira waar op 5 padelbanen een mooi toernooi werd gespeeld waar Laurens en Frank als winnaar van terug kwamen. Padellen heeft in Corona tijd een enorme opmars gemaakt en is echt een sport voor onze voetballers die normaal gesproken al balgevoel hebben. Bestuur, sponsor en een deel van de staf vertrokken voor een mooie scootertocht die ons bracht langs Olhos de Agua, Praia de Falesia, Vilamoura en de haven van Albufeira waar werd geluncht in een heerlijk visrestaurant met een passend wijnarrangement.  Dit kan je gemist hebben de afgelopen periode in lockdown Nederland. Rond 16 uur kwamen de 2 groepen weer rond het zwembad bij elkaar om elkaars ervaringen die dag te delen onder het genot van de lokale Cerveja. Om 18 uur vertrokken we naar de bar van het hotel,  waar de traditionele “Laurens Pubquiz” op het programma stond. Het team Ronald, Marco en Niels hebben deze Quiz met een ruime voorsprong gewonnen. Gefeliciteerd! In de avond vertrokken we richting de oude stad om met de hele groep uit te gaan eten. Een heerlijk restaurant aan het strand in de oude stad “Cabana Fresca”. Daar kon de kok van het hotel nog wel wat van leren. De avond werd weer afgesloten in en om Old Sailor.

Dag 3:
Nadat iedereen op tijd naar bed was gegaan de avond ervoor stond vandaag de Copa Odiaxere op het programma. Met de bus gingen we op pad naar de plaats Odiaxere. Dit ligt in de buurt van Lagos. Dit gebied is één van de mooiere plekken aan de Algarve, waar ook BN-ers als Ronald Koeman en Louis van Gaal hun 2e resp. 3e woningen hebben. In dit hoog aangeschreven toernooi hebben we een knappe 3e plek veroverd!! Die avond ging men in diverse, wat meer leeftijdsgebonden, groepjes uiteen om toch weer ergens anders te eten dan in het hotel en vervolgens te belanden in “Celebrations” waar je indien bij de deur “negatief getest” de afsluitende bonte avond van de trip kon meemaken.

Dag 4:
De dag van vertrek was een dag waar we pas laat terugvlogen. Voor iedereen een checkout rond 12 uur. Voor de liefhebbers stond er een busje klaar om je naar de stad te brengen, waar één van de lokale kroegen ervoor gezorgd had dat Utrecht – Ajax live te zien was. Een andere groep werd gebracht naar Golfbaan Salgados waar 18 holes gespeeld konden worden. Rond 17 uur stond iedereen weer klaar om met de bus te vertrekken naar Faro waar we rond 21 uur NL tijd vertrokken en rond middernacht op Schiphol veilig geland zijn. Buiten stonden de twee bussen met nu Jos en Sjoerd klaar om ons weer veilig thuis te brengen.

Op naar een herstart van de competitie. Naast het vele plezier en optimale teambuilding hebben we ook overdag meters gemaakt. Nu twee weken trainen met hopelijk zaterdag a.s. 29 januari de vriendschappelijke thuis wedstrijd tegen VIOS Vaassen en dan wellicht direct de topper thuis tegen Zeewolde!

Laurens & Gerard