Terechte puntendeling in spectaculaire derby tussen Otterlo en Advendo’57

Een terechte puntendeling. Dat was de conclusie zowel van Otterlo als Advendo’57 zijde. Na een uiterst onderhoudende wedstrijd eindigde de derby in 3-3.

Aan Otterlo zijde was Dennis van de Bunt de meest opvallende speler. Voor de rust zag hij zijn schot van afstand boven op de lat dalen. Buiten een verdekt schot van Dion Kroesbergen, was het toch Advendo wat het initiatief had. Na speldenprikken van Jaap van Doorn en Marien van Roekel, kwamen de Ederveners verdiend op voorsprong.

Via een aanval uit het boekje stelde Rik Kelderman Martijn van den Dikkenberg in staat de 0-1 binnen te koppen. En de schutter was de aangever van de 0-2 van Jaap van Doorn. ,,Advendo was beter en feller. Zij zetten ons hoog vast. Daardoor waren wij verplicht de lange bal te spelen”, verklaarde Van de Bunt.

KOPPEND Op slag van rust kwam Otterlo via de kleine Daan de Rooij koppend terug tot 1-2. Doelman Django Donker riep ten onrechte los. Dezelfde Donker had de aanval daarvoor met een katachtige reactie Kroesbergen van het scoren af gehouden. ,,Je gaat toch anders de kleedkamer in”, verklaarde Advendo trainer Jan Fluit naderhand. ,,Tot dat moment hadden wij de controle.”

Na de rust was het anders. ,,Er werd gezegd dat wij een schop onder onze kont moesten hebben. Dat we feller moesten spelen”, meldde Van de Bunt. Ook de wissel Robin Koning, net terug van vakantie, voor Glenn Hummelen deed Otterlo goed.

In korte tijd werd de 1-2 omgedraaid in 3-2. Eerst schoot Van de Bunt een vrije trap knap in de hoek. ,,Ik zag dat het hoekje vrij was. Django nodigde mij uit daar in te mikken”, lachte de schutter, die even later aan de basis stond van de 3-2. ,,Ik zag twee spelers naar de tweede paal lopen. Ik gaf de bal hard voor. Michiel Broekhuizen hoefde maar tegen de bal te lopen. Dat deed hij goed.”

SLORDIGER ,,Wij waren echt een stuk beter. Advendo wist het even niet meer. Maar dan werd het toch wat slordiger aan onze kant.” De net ingevallen Richard Lokhorst vond Martijn van den Dikkenberg, die de hoek uitzocht: 3-3.

In het vervolg waren de beste kansen voor Otterlo. Ondermeer van Van de Bunt. Diens inzet werd gestopt door Donker. Mark van Kessel schoot de rebound bijna in eigen doel. De buitenkant paal bracht redding.

Uiteindelijk bleef het dus bij 3-3. Daar mocht Advendo het meest tevreden mee zijn. Van de Bunt zag de laatste minuten vanaf de bank. ,,Ik had last van mijn lies. Ik zat er ook door heen.” Dat de 28-jarige Edenaar nog zou voetballen, had hij ruim een half jaar geleden niet durven te denken. ,,Ik had drie jaar niet gespeeld. De reden was knieproblemen. Ik ben drie keer geopereerd. Mijn kraakbeen was weg. Op een gegeven moment was mijn werk als verzekeringsadviseur ook belangrijker.”

WONDER ,,Omdat Otterlo kampte met blessures, werd ik in de winterstop gebeld door Job Stöfsel, of ik weer zin had te voetballen. Ik wilde wel een paar trainingen meedoen. Om te kijken of het nog zou gaan. Wonder boven wonder had en heb ik weinig last. En ik merk dat ik steeds sterker word. Dat je dan een half jaar later tegen Advendo speelt, had ik nooit verwacht.”

Jan Fluit wist uit zijn Lunteren tijd nog dat Dennis van de Bunt een mooie traptechniek heeft. ,,Ik vond de vrije trap wel zwaar bestraft. Maar gezien de tweede helft moeten wij tevreden zijn met een gelijkspel. Otterlo heeft gewoon ook een goede ploeg.”

Bron: Ede Stad