22-09-2018 ONA´53 VE1 – Otterlo VE1 1 – 5

Na een lange hete zomer zonder voetbal begon dan eindelijk de competitie en precies om half 3 stortte de hemel open en kwam er een hele lading water naar beneden. Toegegeven, voetballen bij 30 tot 35 graden is ook niet alles, maar hier zaten wij ook niet echt op te wachten.

Toch  begonnen wij goed aan de wedstrijd terwijl de scheidsrechter van dienst staande in de dug-out de wedstrijd floot; hij was de enige (de reservespelers natuurlijk ook) die nog een beetje droog bleef. De wedstrijd hoefde eigenlijk ook geen scheidsrechter want de hele wedstrijd bleef het sportief en wij speelden met respect voor elkaar. Binnen no-time stonden wij al met 0-1 voor door een doelpunt van Herman de Wit die keurig werd bediend door Patrick Bunt. 0-2 werd het door Patrick zelf en na de 1-2 scoorde Patrick nogmaals waardoor er een ruststand van 1-3 was bereikt. Na de thee werden Henk-Geert Blaak, Eric Zaar en Danny Prangsma vervangen door Ferry Suurendonk, André van Voorst en Maarten Kennis terwijl gedurende de 1e helft Wilbert Jacobs al was vervangen door Dennis van Aggelen.

Onverdroten gingen wij de 2e helft verder waarmee wij bezig waren namelijk goed voetballen en scoren. Onze 4e lag al weer heel snel in het mandje door een doelpunt van Ferry na een bekeken pass van Maarten. Halverwege de 2e helft scoorde Patrick zijn 3e (Patrick-hattrick) en bracht daarmee de eindstand op het scorebord. Een kwartier voor tijd loste Ab Hoogeweg de moegestreden Herman nog af. De eerste punten van het nieuwe seizoen zijn binnen en konden mee op de achterbank van de bus. De biertjes tijdens de terugreis smaakten als vanouds en het werd een gezellige reis.

1 wedstrijd gespeeld               1   0   0;       3 pnt.        Doelsaldo: 5 – 1

Patrick Bunt 3
Ferry Suurendonk 1