Standaardsituaties doen Otterlo de das om

,,Wij hebben vandaag meer kans gehad op een goed resultaat dan in de laatste wedstrijden. Maar uiteindelijk hebben wij toch weer niets. Tegen Nieuwland was er de hoop eindelijk weer een punt te pakken. Maar verlies je door twee standaard situaties’’, baalde Ronald Lieftink.  De Otterlo trainer zag zijn ploeg op 0-2 achter komen door Kevin van der Hooff en Finn Bomhof. ,,Er werd niet goed verdedigd van onze kant. Maar wij wisten terug te komen. Via Kevin Hazeleger en Wesley van den Brink stond het halverwege 2-2. Dat gaf de burger moed.’’ ,,Dan probeer je in de rust nog te duiden waar het verdedigend beter kan, en waar aanvallend meer is te halen, maar dan kunnen alle goede bedoelingen direct de prullenbak in. Een eerste corner, werd een tweede corner. Van daar uit werd de 2-3 gescoord.’’

Mooie beloning
,,Dan kom je beter in de wedstrijd, en ga je op jacht naar de gelijkmaker. Maar weer uit een corner valt de 2-4. Dat is super jammer. Een punt was een mooie beloning geweest voor alle energie die er is geleverd’’, stelde Ronald Lieftink. Mav van Bakergem stond namens Nieuwland twee keer op de goede plaats. Met nu veertien punten achterstand op een PD plaats en zeven wedstrijden te gaan, staat Otterlo met meer dan een half been in de derde klasse. ,,Het is belangrijk het seizoen goed af te sluiten. Het grootste gedeelte van deze groep zit volgend jaar weer bij elkaar in kleedkamer. Een keer een punt pakken, zou de groep heel goed doen.’’ Dat gebeurde de laatste keer tegen VRC. Juist die ploeg is zaterdag de opponent. ,,VRC heeft een gewoon een goede ploeg, met ook de nodige ambities. Het zal niet makkelijk zijn daar minimaal een punt te pakken’’, besluit Ronald Lieftink.

Bron: Ede Stad
Foto: Theo Beumer