Otterlo blijft niets bespaard

Otterlo leek sinds 12 november 2022 weer een punt te pakken. Dat was toen met een 0-0 tegen VRC. En uitgerekend tegen dezelfde opponent leek het tot de negentigste minuut dezelfde kant op te gaan. Maar toen was het toch Robin Segers, die de ploeg uit Veenendaal de op zich wel verdiende zege bezorgde: 1-0.

Aanvoerder Robin Koning had er na afloop even flink de smoor in. ,,Wij waren er zo dicht bij. Hadden ook zo graag een punt gepakt. Maar helaas mocht het niet zo zijn.’’

Koning haalde in de derde minuut de bal van de lijn. Dat was een van de twee snelle kansen die VRC kreeg. De thuisploeg, die stiekem hoopt mee te doen voor de derde periode, kreeg via Jurriën van der Horst, Robin Segers en Ruben Rentenaar wat mogelijkheden. Maar het dichtste bij een doelpunt was nog Dennis van de Bunt namens Otterlo. Net over de middenlijn probeerde hij doelman Olaf Weima te verschalken, die met een uiterste inspanning de bal uit zijn doel wist te ranselen.

,,Jammer dat die poging van Dennis er niet inging’’, keek Koning terug. ,,Heel veel kansen gaven wij niet weg. En met Bas Pol op de rand van de zestien meter werden ook veel ballen onderschept.’’

Gefrustreerd

Ook in het eerste half uur van het tweede bedrijf, bleef Otterlo moeiteloos overeind. ,,Je merkte dat zij steeds meer gefrustreerd raakten.’’ In het laatste kwartier zette VRC nog even aan. Mede door de goed keepende Bas Pol leek Otterlo een punt te kunnen bijschrijven. Maar in de allerlaatste minuut van de reguliere tijd was er dan toch een voorzet van de ingevallen David Scholte, die door Robin Segers werd binnen geschoten.’’

,,Doodzonde. Daarvoor werd een bal twee keer, waaronder door mijzelf, niet goed weg geschoten. Wij kregen geen loon naar werken. Zeker ook als je meerekent dat we vandaag de hulp van spelers van O19 en het tweede elftal hadden gekregen.’’

Koning doelde op het feit dat slechts 9 van de oorspronkelijke 20 veldspelers van de eerste selectie beschikbaar waren. Zo stonden nu Daan Kampert, Michiel Broekhuizen en Jop Hazeleger vanuit het tweede elftal in de basis. Marco van Rooijen, in feite afgekeurd voor voetbal, viel noodgedwongen toch een half uurtje in. Ook Gilang Szenasi en Tijs van de Haar, die er een volle wedstrijd met O19 hadden opzitten, maakten als invallers hun opwachting. Het blessurespook bij Otterlo is dusdanig, dat zelfs assistent scheidsrechter Wessel Derks geblesseerd raakte. Reserve doelman Milan van Voorst ging vlaggen.

Blessures en schorsingen

,,Zoveel afwezigen vanwege blessures en schorsingen heb ik niet eerder mee gemaakt. Het is zelfs zo erg dat we nu met het eerste en tweede elftal tegelijk trainen. En dan nog is het aantal aanwezigen minder, als normaal alleen bij het eerste elftal.’’

Robin Koning (31) maakte vorig jaar bekend te stoppen met voetbal, maar besloot op zijn besluit terug te komen. ,,Ik wilde uiteindelijk na het kampioenschap, toch een jaar in de tweede klasse meemaken. Als je het allemaal van te voren had geweten, was het makkelijke geweest te beslissen om toen toch te stoppen. Maar mijn besluit te stoppen is nu definitief. Het is nu klaar.’’

,,Hoe het seizoen zou zijn verlopen, als wij wel redelijk compleet waren geweest, zullen we nooit weten. Nu is zeker dat wij degraderen. Met inmiddels 17 punten achterstand en zes wedstrijden te gaan, kan het de volgende wedstrijd al officieel zijn. De selectie zal er volgend jaar anders uitzien.,Bas Pol gaat naar SDVB, Arnout Lagerweij naar Bennekom, en Kaj Schuppers, Dennis van de Bunt en ik stoppen. Met een degradatie stoppen is niet echt het mooiste moment. Maar laten we proberen aan het restant van de competitie nog een goed gevoel over te houden. Bijvoorbeeld door een keer gelijk te spelen of te winnen. Vandaag waren wij er dichtbij’’, besluit Robin Koning.

Bron: Ede Stad