Otterlo zakt naar laatste plaats

,,Het zit ons niet mee. Veel blessures. Maar ook wedstrijden zoals tegen OVC, waarin je minimaal een punt kunt en moet oppakken, verlies je toch met 4-2. Ja, en dan sta je onderaan. En dat is natuurlijk ook niet voor niets’’, is Ronald Lieftink realistisch.

Otterlo de trotse kampioen van het afgelopen seizoen, heeft het heel moeilijk in de tweede klasse. Tegen OVC, dat vooraf gelijk stond met de opponent, leek het in eerste instantie goed te gaan. ,,Net als OVC werd snel de diepte gezocht’’, had Lieftink gezien. ,,Beide ploegen kregen ook een grote kans. Via Kaj Schuppers kwamen wij op 0-1. Kaj verdubbelde ook de voorsprong. Hij speelde samen met Alvin Broekhuizen voorin. Die raken steeds beter op elkaar ingespeeld.’’

,,Jammer genoeg viel net voor de rust de 1-2 (Thom Stunnenberg). Er was te weinig druk op de bal. Vanuit het niets werd het na de pauze 2-2. Er werd kinderlijk verdedigd aan onze kant. Op de achterlijn werd nog een overtreding gemaakt, wat een terechte strafschop betekende.’’ Stijn van de Weerd maakte geen fout.

,,Het ging daarna over en weer. Beide ploegen kregen kansjes. Maar dan is het toch OVC wat op voorsprong kwam. Dan merk je dat je in bepaalde situaties net wat slimheid tekort komt. En in de extra tijd viel ook nog de 4-2. Stunnenberg en Nick Bijlsma waren succesvol voor de Oosterbekers.

,,Wij hadden met 0-2 de rust in moeten gaan. En over de hele wedstrijd was denk ik een gelijkspel terecht geweest. Maar daar koop je niets voor. We zitten nu halverwege de competitie. Het verschil met een nacompetitieplaats is zes punten. Wij geven het zeker nog niet op’’, besluit Ronald Lieftink.

Komende week komt De Merino’s naar Otterlo. Dat is de enige ploeg waarvan Otterlo in de heen ronde heeft gewonnen.