Otterlo krijgt dik op haar broek

In de eerste competitiewedstrijd won Otterlo nog met 1-3 bij De Merino’s. Hoe anders was het in de return. Met een 1-8 nederlaag kreeg de ploeg van Ronald Lieftink een dik pak op haar broek.

,,De bezetting van ons team was toen volledig anders dan nu’’, reageert de trainer. ,,Liefst zeven spelers die er toen wel waren, ontbraken nu. Wij wisten dan ook vooraf dat er een verschil in kwaliteit was. Met heel veel energie hebben wij het uur kunnen volhouden.’’

,,Uit de eerste de beste kans zorgde Kaj Schuppers nog voor de 1-0. Maar toen het bij De Merino’s ging lopen, was het voor ons een kwestie van tegenhouden. Bij de rust was het nog 1-1. Dat wisten wij nog een minuut of twintig vast te houden. Je hoopt van een omschakelmoment te profiteren. Maar na de 1-2, werd het een goed kwartier voor tijd 1-3. Dat was het breekpunt.’’

,,Het stortte in elkaar. De spelers lieten elkaar zakken. Natuurlijk snap ik wel dat het mentaal heel lastig is. Je weet dat de wedstrijd verloren is. Maar het voelt niet goed om in een kwartier nog vijf tegendoelpunten te krijgen’’, baalde Ronald Lieftink. Melvin van de Haar 2x, Quincy Arends 4x, Vincent van de Weerdhof en Aron de Koning waren de Veenendaalse schutters.

,,Omdat de nummer vier van onderen Nieuwland verzuimt gebruik te maken van het verlies van de onderste drie ploegen, blijft het verschil zeven punten. Hoewel onze positie allerminst florissant is, moeten we het zeker niet laten lopen. Er komen ook nog wat jongens terug’’, blijft Ronald Lieftink hoop houden.

Zaterdag staat een uitwedstrijd bij Dieren op het programma.