Otterlo wint voor 4e keer op rij en stijgt met stip

Als nummer voorlaatst ging Otterlo precies een maand geleden naar AGOVV. Toen werd de wedstrijd halverwege bij een 0-0 stand gestaakt vanwege een blessure van de scheidsrechter. Dinsdagavond lukte het Otterlo in de resterende drie kwartier twee keer te scoren. Het gaat het de winterstop in als gedeeld nummer vier.

,,Super. Er kan in korte tijd veel veranderen”, lachte trainer Maarten Kerkhof. ,,Ik hoopte toen dat wij tot de winterstop negen punten uit vijf wedstrijden zouden pakken. Het zijn er dertien geworden. Inderdaad een foutje.”

In het Apeldoornse stadion heerste Otterlo vanaf minuut één. ,,Wij hadden hen direct in de tang. Al snel was er de eerste kans van Sam Hazeleger. Een vrije trap van Alvin Broekhuizen (op archief foto) vanaf de zestien meter betekende de 0-1. Wij hadden bij de warming up al gezien dat de bal heel snel ging op het oude kunstgras. Dat bleek nu ook.”

,,Wij bleven goed spelen. Ook elke tweede bal was voor ons. Een mooie actie vanaf de achterlijn van Sam Hazeleger kwam uiteindelijk bij Paul Speldenbrink terecht. Die schoot met links tegendraads in: 0-2. Dan is het beslist en zit je wel heel lekker op de bank”, bekende Kerkhof.

,,Het restant was alleen maar genieten. Dit was wel de kers op de taart. Wij gaan met een goed gevoel de winterstop in. Op 5 januari beginnen wij weer. En de week daarop gaan we op trainingskamp naar Malaga”, besluit de inwoner van Heelsum.

Bron: Ede Stad