Otterlo spaart Barneveld

Het was al weer even geleden dat Otterlo een driepunter kon bijschrijven. Dat was op 16 februari tegen VIOS Vaassen. Nu werd Barneveld met 1-0 aan de kant geschoven.

Het doelpunt van Alvin Broekhuizen na tien minuten spelen bleek achteraf voldoende. ,,Het verschil was veel groter dan het ene doelpunt”, liet de ‘werkloze’ doelman Bas Pol weten. ,,Wij vergaten alleen onszelf te belonen. Bij de rust had het al 3-0 moeten staan.”

,,Door de bal snel van de ene naar de andere kant te verplaatsen kregen wij aan de zijkanten de nodige ruimtes. Alleen voor het doel vergaten wij het afmaken. Michiel Broekhuizen en Sam Hazeleger bijvoorbeeld kregen goede kansen. Maar de keeper werd vooral warm geschoten.”

Ook de tweede helft was Otterlo beter dan de vrijwel zekere degradant. ,,Dennis van de Bunt en Alvin Broekhuizen zagen hun pogingen gestopt worden. Omdat het verschil één bleef, moet je blijven uitkijken. Maar ik heb niet een moeilijke bal op doel gehad”, liet Pol weten.

De teleurstelling van het vrijwel zeker mislopen van de tweede periodetitel is verwerkt. ,,Wij hebben het achteraf tegen Rood Wit laten liggen. Misschien dat zij voor een stunt zorgen in de inhaalwedstrijd bij Batavia. Die theoretische kans is er. Wij hebben dan een teamuitje in Groningen. Het heeft ook wel wat de periode alsnog te pakken op een terras.”

Een andere optie is de derde plaats. Het verschil met Zwart Wit is vier punten. ,,Op zich zijn wij al bezig met een goed seizoen. Dit talentvolle team kan alleen maar groeien. Als team ga je altijd voor het hoogst haalbare. In dit geval dus de derde plaats”, besluit Bas Pol.

Om dat te halen zou een resultaat zaterdag bij SP Teuge een handje helpen.