06-04-2019 OVC’85 VE1 – Otterlo VE1 1 – 3

De activiteitencommissie had een goed voorgevoel, het werd inderdaad een Super Saturday. Door de winst op koploper OVC zijn wij hen op 1 punt genaderd en kan het vervolg van de competitie nog heel spannend worden. Vlak voor de wedstrijd hoorden wij dat Vincent als een dolle zijn werk had afgemaakt en er toch bij kon zijn en dat konden wij goed gebruiken. Ons middenveld stond daardoor als een huis en het altijd lastige OVC had vanaf minuut 1 niets in te brengen. Natuurlijk kwam dat niet alleen door het middenveld maar van het hele elftal. Wij vochten als leeuwen en gingen voor elkaar tot het gaatje. Toch kwamen wij op een 1-0 achterstand door een doelpunt van hun slimme spits Joost die dankbaar gebruik maakte van een misverstandje achterin. Niet getreurd, mouwen opgestroopt en zij hebben voor de rest van de wedstrijd geen echte kans meer gehad. Wij wel waarvan er 3 ingingen. De 1-1 kwam nog voor de thee tot stand doordat Maarten de bal vanaf rechts subliem voorgaf waar Vincent hem kon intikken. In de 2e helft gingen wij met 2 verse krachten (A3 en Danny hadden Gijs en H.P. afgelost) onverdroten door. Omdat de stand lang op 1-1 bleef en alleen winst voor ons telde gingen wij achterin 1 op 1 spelen en kwam Ben er als extra aanvaller in voor Ferry. Uit een werkelijk prachtige aanval over vele schijven werd Herman voor het lege doel gevonden maar zijn inzet werd eruit gekeept door een speler dus geel en een penalty die onberispelijk werd benut door Ferdi. OVC zakte als een plumpudding ineen en met 1 man meer denderden wij er direct weer overheen en kwam de 1-3 op de borden door een doelpunt van Herman en was de volle buit binnen en de spanning in de competitie terug. Aangezien de kleedkamers een grondige verbouwing ondergaan moesten wij omkleden in de bestuurskamer en thuis douchen maar dat kon ons geen moer verrekken; wij hadden de 3 punten en daar ging het om.

14 wedstrijden gespeeld          12   0   2;       36 pnt.        Doelsaldo: 75 – 25

Patrick Bunt 19
Vincent Gerritsen 12