Otterlo loopt periodetitel zo goed als zeker mis

De tweede periode titel leek voor het grijpen voor Otterlo. Maar nadat de eerste kans tegen Rood Wit werd verspeeld (1-1), ging het ook in de herkansing tegen Nieuwland mis: 4-0.

Alleen als Batavia de inhaalwedstrijd tegen Rood Wit niet wint, kan Otterlo alsnog aanschuiven voor het toetje. ,,Dat is puur nog een theoretische kans, waar ik mij niet druk om kan maken. Ik ga er vanuit dat Batavia deze kans niet laat lopen”, weet ook Maarten Kerkhof.

Batavia en Nieuwland zijn een klasse apart in de derde klasse B. ,,Wij wisten dat alleen wanneer wij een topdag zouden hebben, en Nieuwland een mindere, dat wij een kans zouden hebben. Maar wij hadden geen topdag. De nederlaag is balen, maar wel terecht”, stelde de trainer.L

Otterlo wist tot een half uur de nul te houden. ,,Toen kwam er een bal (Kevin van den Hooff), die via de binnenkant van de paal en Bas Pol (op archief foto) in het doel ging. Een raar doelpunt”, vond Kerkhof. ,,Dan hoop je tot de rust de schade te beperken. Maar net daarvoor scoorde Nieuwland de 2-0 (Jonathan Katshima). In onze ogen was het buitenspel. Maar de scheidsrechter nam het vlagsignaal niet over.”

,,Dan ga je toch anders de kleedkamer in. Er op gehamerd niet zomaar over te geven. Wij kregen daarna ook een drietal kansen. Maar die gingen er niet in. Anders wordt het misschien nog een wedstrijd. Nu bleef het lang 2-0. In de slotfase liepen zij nog uit naar de 4-0 (Tarkan Gokalp en Darryl Hazelaar.”

,,Jammer. Wij waren er dichtbij. Nu proberen via een vierde plaats alsnog een periode te pakken. Dat is nu het streven”, blijft Maarten Kerkhof strijdvaardig. Zaterdag komt hekkensluiter Barneveld op bezoek.

Bron: Ede Stad