Jacco Meurs nieuwe trainer Otterlo

Jacco Meurs wordt de nieuwe trainer van Otterlo. Dat kwamen de tweedeklasser en de 40-jarige inwoner van Bennekom dinsdagavond laat overéén.

,,Daar zijn wij heel blij mee’’, laten Gerard de Rooij en Laurens Foekens namens de technische Commissie van Otterlo weten. ,,Wij hebben hem vorige week benaderd. Op basis van de beschikbare informatie, dachten wij dat Jacco goed bij Otterlo zou passen. Dat bleek zo te zijn.’’

,,Het is een nog jonge trainer met ambitie. Jacco heeft ervaring met jonge spelers bij Bennekom te werken. Wij hebben bij Otterlo ook een jong team. Bij Achterveld, zijn eerste club als hoofdtrainer, liepen ze met Jacco weg. Ook heeft hij een netwerk in het Edese voetbal. Alles bij elkaar past hij precies in het gestelde profiel’’, zegt het Otterlose duo.

,,Dinsdagavond was er een tweede gesprek met een spelersafvaardiging en de assistent trainers Frank Pluimers en Niels Blotenburg. Ook zij bevestigden onze mening. Uiteindelijk hebben wij direct het bestuur er bij betrokken en besloten spijkers met koppen te slaan. Al met al heel blij mee dat het zo snel is gegaan’’, besluiten De Rooij en Foekens.

GEVOEL ,,Zowel het eerste gesprek als ook het vervolg gesprek, gaven mij een heel goed gevoel’’, bevestigd Jacco Meurs. ,,Ik vond het dan ook prima direct de knoop door te hakken.’’ Meurs, in het dagelijks leven accountmanager in de IT, was drie jaar lang hoofdtrainer bij Achterveld. Op het laatste moment werd besloten de overstap te maken naar Bennekom, waar hij assistent trainer werd. Daar fungeerde Meurs, die voetbalde bij Bennekom en TEC Tiel, de laatste twee competitiewedstrijden als hoofdtrainer, na het ontslag van Aad van den Berg. In die twee wedstrijden werd de volle winst gepakt.

,,Ik heb gemerkt dat ik een hoofdtrainerschap toch leuker vind dan een assistentenrol. En ik heb ook altijd met een schuin oog naar Otterlo gekeken. Een mooie club, om mijn eigen ambitie kwijt te kunnen. Ook een schitterende accommodatie. Daarnaast heeft de club ambities, zonder dat er met geld wordt gesmeten. Dat is ook mooi om te zien. Otterlo speelt nu onderin de tweede klasse, maar gaat het nog wel alles aan doen op dat niveau te blijven spelen.’’

,,Mooi is ook dat er de laatste jaren spelers en trainers van Bennekom naar Otterlo vertrekken en ook weer terug gaan. Ronald Lieftink heeft een trainersverleden bij Bennekom. Arnout Lagerweij en Kaj Schuppers zijn mooie voorbeelden van spelers. waarbij Arnout nu dus weer terugkeert.’’

,,Of ik ook spelers van Bennekom mee ga nemen, daar is nog niet over gesproken. Ik ga in overleg kijken op welke posities eventuele versterking nodig is. Dan ga ik gebruik maken van mijn netwerk. Dat kunnen spelers van Achterveld zijn, tegenstanders van Achterveld of Bennekom. Maar het hoeft zeker niet perse Bennekom te zijn. Maar nogmaals, op dit moment zijn er nog geen concrete plannen’’, sluit Jacco Meurs af.

Bron: Ede Stad
Foto: Rinus van Denderen