Arnout Lagerweij keert terug op het oude nest

Arnout Lagerweij keert het komende seizoen terug naar Bennekom. Daarmee is de 23-jarige Bennekommer de eerste aankoop van de eersteklasser.

Lagerweij is afkomstig uit de jeugdopleiding van Bennekom. Drie jaar geleden werd besloten de overstap naar Otterlo te maken. ,,Ik zou op dat moment ook bij de eerste selectie komen van Bennekom. Maar ik miste het echte vertrouwen dat ik aan spelen zou toekomen. Toen dus besloten de overstap naar Otterlo te maken.’’

,,Achteraf kan ik zeggen dat het niet beter had kunnen uitpakken. Ik heb het super naar mijn zin gehad. Het is ook echt mijn club geworden. Mooie herinneringen gemaakt, waaronder een kampioenschap en promotie naar de tweede klasse. Ik maakte ook deel uit van een hechte groep. Daar zitten jongens bij die ik zeker zal blijven zien.’’

,,Maar ik heb altijd de ambitie gehouden weer terug te keren naar Bennekom. Dat kon vorig jaar al. Toen wilde ik met Otterlo een jaar tweede klasse mee maken. Ik denk dat dit het juiste moment is. Bennekom laat merken veel vertrouwen in mij te hebben. Dat op dit moment nog niet bekend is, wie daar de hoofdtrainer zal zijn, maakt mij niet uit. Er is een plan met meer Bennekomse jongens te spelen. En daar wil ik deel van uit maken’’, stelt de dynamische middenvelder.

AFLSUITEN ,,Uiteindelijk wil ik met Bennekom weer een stap hogerop naar de vierde divisie’’, stelt Lagerweij, die zo goed als klaar is met zijn studie master Commerciële Communicatie. ,,Maar eerst wil ik goed afsluiten bij Otterlo. Vooral door blessures, waaronder ik zelf, is de eerste seizoenshelft niet geworden wat wij er van gehoopt hadden. Nu moeten we proberen na de winterstop een mooie serie neer te zetten en proberen achtste te worden. Klassenbehoud via de nacompetitie, daar geloof ik niet zo in. Dat is een soort van roulette’’, besluit de inwoner van Bennekom.

,,Wij gunnen Arnout de overstap naar zijn oude club enorm’’, reageert Gerard de Rooij van de Technische Commissie van Otterlo. ,,Het is ook een schoolvoorbeeld van een speler die vanuit de jeugd nog net tekort kort voor een eerste elftal, bij ons de nodige ervaring opdoet en sterker wordt, en dan klaar voor een eerste elftal terugkeert. Een Pascal Koppejan van DTS, is ook een speler die zich bij ons goed ontwikkelt.’’

Niet iedereen keert terug naar zijn oude club. Paul Speldenbrink, ook afkomstig van DTS Ede, heeft laten weten ook het komende seizoen voor Otterlo te spelen. De middenvelder, die al een tijd geblesseerd is, gaat begin 2023 op wereldreis, maar is voor het nieuwe seizoen weer terug.