8-2-2020 Otterlo VE1 – ESA VE1 9 – 0

Onze 1e wedstrijd van 2020 werd meteen omgezet in een klinkende overwinning. Op verzoek van ESA begonnen wij de wedstrijd een half uurtje later zodat er nog een 5-tal mensen uit hun eerdere wedstrijd erbij konden zijn. En dat was te merken dat zij al een wedstrijd in de benen hadden want ESA had niets, maar dan ook helemaal niets in te brengen. Onze keeper Ed vroeg op een gegeven moment om een winterjas want het was onaangenaam koud om in je eentje in de 16 te staan. De 5-0 ruststand doet vermoeden dat wij al snel op voorsprong kwamen maar toch bleef het 1e doelpunt lang uit maar het was er wel een van grote schoonheid. Willem van Santen, dit seizoen voor het eerst in de basis, haalde vanaf zo’n metertje of 25 keihard met links uit en de bal verdween in de verre bovenhoek. Euforie bij iedereen van Otterlo en het toegestroomde publiek maar bovenal bij Willem zelf. Dat hij in de 2e helft nog een keer zou scoren (de 9-0) maakte hem tot de held van de dag en hij nestelde zich meteen in de topscorerslijst. Een lijst die door iedereen begeerd wordt en waar iedereen ook in vermeld wil staan. Naast Willem ging dat vandaag ook op voor Jan Pol (de 8-0), Dennis van Aggelen (de 2-0) en Jos Jacobs (de 7-0). De overige doelpunten in de 1e helft kwamen op naam van Patrick, Vincent en Maarten. Meteen in de 2e helft kregen wij een corner die kort genomen werd door Herman op Patrick die op de goal schoot en langs zo’n 20 schoenen door niemand aangeraakt in het doel verdween; 6-0.

Ik wil nog wel even ons 7e doelpunt verder beschrijven want die werd koelbloedig gemaakt door Jos na een assist van Ab (samen 135 jaar oud) en daarbij nog extra te vermelden dat het voor Jos dit seizoen de 1e keer was dat hij minuten maakte en dat 3 dagen na zijn 66e verjaardag met een doelpunt opsierde. Super Jos.

Al met al kunnen wij stellen dat wij, zoals ooit door Tom Egberts al eerder uitgesproken, voetbalden zoals je bloemen plukt in de zon.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen WVW VE1 op het programma en wij hebben er duidelijk veel zin in!

10 wedstrijden gespeeld          8   1   1;       25 pnt.       Doelsaldo: 50 – 12

Topscorerslijst:

Patrick Bunt 11