Otterlo houdt het goede gevoel vast

Otterlo wist het goede gevoel van na de winterstop vast te houden. Na de 3-0 winst tegen Terschuurse Boys, werd met dezelfde cijfers bij het ambitieuze Veenendaal gewonnen: 0-3.

,,Een overwinning van het collectief”, jubelde Ronald Lieftink. ,,Wij hebben een prima wedstrijd gespeeld. Veenendaal is ook een voetballende ploeg. Zij hanteren veel de crosspass. Daar hadden wij ons goed op ingesteld.”

,,Wij hadden ook het betere van het spel. Een minuut of acht voor de rust kwamen wij verdiend op voorsprong. Een voorzet van Marco van Rooijen werd door Michiel Broekhuizen afgerond.”

,,Direct na rust kwamen wij goed weg, omdat Veenendaal een kans voorlangs mikte. Wij gingen meer op de omschakeling spelen. Via bijna twee identieke doelpunten van Marco van Rooijen werd het 0-2 en 0-3. Marco schoot van dertig en veertig meter afstand de bal in een leeg doel, omdat de doelman veel te ver voor zijn doel stond. Omdat wij niets meer weg gaven, was het uiteindelijk een makkelijke overwinning”, keek de trainer terug.

Die ziet de ranglijst in de knotsgekke derde klasse B nog verder in elkaar krimpen. De achterstand op de drie koplopers Blauw Geel ’55, Zwart Wit ’63 en VVOP is nog een punt. ,,En als je dan zelf goed voetbalt, geeft dat een heerlijk gevoel”, bekende Ronald Lieftink.

Zaterdag is er de thuiswedstrijd tegen Stroe. Uit werd een 0-4 voorsprong nog uit handen gegeven. Daardoor ging een bijna zeker lijkende periodetitel aan de neus van Otterlo voor bij. ,,Het is duidelijk dat wij nog wat goed te maken hebben”, weet ook Ronald Lieftink.

Bron: Ede Stad