17-11-2018 Otterlo VE1 – DVOV VE1 6 – 3

Helaas werd de eclatante overwinning op één van onze directe concurrenten overschaduwd door een ernstige blessure opgelopen door Dennis van Aggelen. Bij het nemen van een uittrap zwikte hij door zijn enkel waardoor hij zijn kuitspier afscheurde. Zijn voet is de maandag daarop in het gips gezet en dat moet er 6 weken omblijven. Daarna kan hij aan de revalidatie beginnen. Namens de gehele selectie veel sterkte gewenst Dennis.

Dan de wedstrijd. DVOV is een geduchte tegenstander en een ploeg om rekening mee te houden; ze staan niet voor niets op de 3e plaats met maar 2 punten minder dan wij. Het ging er dan ook meteen flink op met voor beide ploegen de nodige kansen. De eerste grote kans was echter voor DVOV maar Edwin Lagerweij ranselde de bal uit de bovenhoek. Frank van Kommer had vandaag rust gekregen nadat hij tot nu toe alle wedstrijden gekeept had. Na zo’n kwartiertje spelen besloot Vincent Gerritsen het eens met een afstandschot te proberen en dat pakte goed uit. De keeper van DVOV had er geen kijk op; 1-0. Daarna speelde zich het drama van Dennis af en Wilbert Jacobs was hem komen vervangen. Tijdens de aftocht, liggend op de brancard, zorgde Vincent na een rommelig gedoe in de 16 voor de 2-0. Bij één van de vele uitvallen van DVOV scoorden zij de 2-1 maar voor de rust maakte Maarten Kennis er nog 3-1 van en DVOV 3-2. In de rust werd Vincent, geplaagd door een hamstringblessure, vervangen door Ben.

Het duurde niet lang in de 2e helft of wij voerden de voorsprong verder op naar 4-2 door een doelpunt van Maarten Kennis, die ook voor de 5-2 en de 6-3 zou gaan zorgen. Daarmee voltooide hij een zuivere hattrick en was het de 6e keer dit seizoen dat wij een hattrick scoorden. Uniek in de geschiedenis van het alom geliefde spelletje voetbal. De doelpunten die Maarten maakte werden voorbereid door Patrick, Ferdi en Ben, die ook allemaal een puike wedstrijd speelden. Bij de stand van 6-3 werden Herman-Pieter Prangsma en Ferdi Jonkers met lichte pijntjes vervangen door Dick de Koning en Jos Jacobs en niet veel later kreeg Maarten zijn publiekswissel en werd vervangen door Ab Hoogeweg.

Al met al een prachtig resultaat met helaas als schaduwkant de ernstige blessure van Dennis. Maar ook op ons niveau gaat het leven verder en wacht a.s. zaterdag de uitwedstrijd tegen Harskamp. Dat wordt een 1-krat-rit.

7 wedstrijden gespeeld           7   0   0;       21 pnt.        Doelsaldo: 45 – 10

Patrick Bunt 12
Vincent Gerritsen 7