Rob Hummelen benoemd tot lid van verdienste Otterlo

De huldigingen tijdens het onderdeel ‘showtime’  is altijd een van de hoogtepunten van de skeelerronde van Otterlo. Rob Hummelen, voorzitter van het skeelercomité Otterlo, zet dan de diverse sporters in het zonnetje.

Zo ook Irene Wüst. Die deed het startschot bij de wedstrijden om de gouden Luctra skeeler. De meeste succesvolle sportvrouw van Nederland kwam zelf niet in actie. ,,Ik hou het nu even helemaal bij het schaatsen.” Wüst is vaker in de omgeving van Otterlo te vinden. Bij ‘Droomparken De Zanding’ wordt regelmatig een trainingskamp opgeslagen.

Ook de 16-jarige Marit van Beijnum uit Bennekom werd het podium opgeroepen. Dit pareltje van de Edese IJsvereniging werd gehuldigd voor haar eerste, tweede en derde plaats bij het NK op de baan.  Bij het EK was er een vierde, twee zevende en twee achtste plaatsen voor de jeugdige inline skater, die in toekomst zeker ook in Otterlo van zich wil laten horen.

Naast Manon Kamminga als ambassadrice, werd speaker Jannes Mulder als ambassadeur van de skeelerronde uitgeroepen. Hij kreeg ook een gouden Luctra Skeeler. Terwijl de paarden van de arrenslee al stonden te trappelen voor het traditionele rondje, nam Otterlo voorzitter Bertus Hendriksen het woord. Hij bedankte het skeelercomité voor de feilloze uitvoering van de 31ste editie. En liet blijken trots te zijn op ‘Robbie’ Hummelen voor al zijn werk voor de ronde. Hummelen werd benoemd tot ‘Lid van verdienste’ van Otterlo. Ireen Wüst speldde de gouden spelt op.

WAARDERING ,,Echt een blijk van waardering”, aldus Hummelen. ,,Ik had er geen rekening mee gehouden. Met dit evenement zetten we Otterlo op de kaart. Bovendien helpen we de voetbalvereniging financieel ook een handje. En het geeft ook de goede contacten met de voetbalclub weer.”

,,Wat betreft deze editie, ik ben nog nooit zo ontspannen geweest. Alles liep op schema.  Iedereen was ook heel welwillend. Het comité liep over van enthousiasme. Alles viel in elkaar”, aldus Hummelen.

Het vijftiende Lid van verdienste in de historie van Otterlo is niet van plan te stoppen. ,,Nee, er zijn volop plannen. Volgend jaar is een na Olympisch jaar. Dat is het makkelijker goede schaatsers hier te krijgen. De droom is Sven Kramer. Dat gaan we verwezenlijken. Ook Wüst doet volgend jaar op de skeelers mee. Dat gaat gebeuren.”

,,Waar de animo in veel plaatsen nog minimaal is, leeft het nog steeds volop in Otterlo”, benadrukt Rob Hummelen. ,,Je moet het altijd in een dorpscentrum houden, niet op een industrieterrein. En zog voor allerlei aantrekkelijke activiteiten rond de wedstrijden. Dan is het blijft het een succes. Otterlo is het bewijs.”