Meiden MO13 winnen schoolvoetbaltoernooi Ede

Vrijdag 19 april was de finaleronde van het schoolvoetbaltoernooi Ede. In het meidenteam van de Ericaschool spelen maar liefst 8 meiden van de MO13 mee. Nadat zij op 27 maart een van de voorrondes hadden gewonnen, mochten zij vrijdag de finaleronde spelen. Die begon met een poulefase, waarin de meiden 2 wedstrijden wonnen en 1 gelijk speelden. In de halve finales wisten ze het echt spannend te maken. Pas in de laatste seconde van de wedstrijd viel het doelpunt, waarmee ze door waren naar de finale. In de finale hadden ze een tegenstander waarin nog een speelster van de MO13 meedeed. De MO13 was dus echt goed vertegenwoordigd in de finale. De meiden lieten een enorme inzet zien, die in de tweede helft werd beloond met een doelpunt. En dat was voldoende voor de overwinning. Hiermee zijn ze door naar de regiofinale, die wordt gespeeld in Rheden op 15 mei.