Redichem verslaat Otterlo

OTTERLO Liefst twaalf wedstrijden op rij bleef Otterlo ongeslagen. Nummer dertien werd thuis met 0-2 van Redichem verloren.

Omdat Jeroen Spies vanwege feestelijke omstandigheden ontbrak, zat het duo Frank Pluimers en Gerard de Rooij op de bank. ,,Redichem, gewaarschuwd door de thuiswedstrijd toen het snel achter kwam, ging heel fel van start. Er was al een schot van Wouter van den Berg. In de zeventiende minuut scoorde Bart Bovendeur uit een scrimmage de 0-1”, had Gerard de Rooij gezien.

De thuisploeg nam het heft in handen. Via Ferdi Jonkers, Laurens Foekens en Bertus van Dam waren er kansen op de gelijkmaker. Die viel niet. ,,Achteraf was dat onze beste fase”, oordeelde De Rooij.

In het tweede bedrijf wist de boomlange Bovendeur uit een corner al snel de 0-2 binnen te werken. Otterlo probeerde het nog wel. Maar echte kansen waren er niet. ,,Wij moeten het toch meer van het voetbal hebben. Dat is op het slechte veld haast niet mogelijk”, stipte De Rooij aan.

Door de nederlaag wordt het wel heel spannend in de strijd voor een plaats in de nacompetitie. Redichem lijkt, ook gezien het programma, de beste kaarten te hebben voor de derde periode. Zelos, VRC en Otterlo strijden om het resterende ticket. ,,Wij zijn met een mooi seizoen bezig”, merkt De Rooij op. ,,Wij geven zeker nog niet op.”

Zaterdag komt Lunteren op bezoek. Dat kan bij winst en Ederveens puntverlies, dan kampioen worden.

Bron Ede Stad