Wedstrijdverslagen VE1 23-11-2019 t/m 7-12-2019

23 november 2019               Otterlo VE1 – Harskamp VE1                       1 – 0

De streekderby tegen “aartsrivaal” Harskamp was een boeiende wedstrijd van 2 aan elkaar gewaagde elftallen, waarbij wij wel het meeste aanspraak maakten op de overwinning hetgeen uiteindelijk ook gebeurde. Harskamp was soms ook gevaarlijk dichtbij zodat Edwin in actie moest komen wat hij wederom uitstekend deed en voor de 2e keer dit seizoen de nul hield.

Het veldspel ging op en neer en doelpunten bleven uit. Wel troffen wij een keer de paal totdat Herman de Wit in de 40e minuut de bal in de diepte achter de verdediging legde waar Ferdi Jonkers de keeper en een verdediger, die beiden uitgleden, omzeilde en kon scoren; 1-0. Gelukkig laat de Gemeente het gras na het maaien liggen ha ha.

Na de rust vervingen HP, Maarten en Ramon, Willem, Gijs en HG terwijl gedurende de 1e helft Wilbert al vervangen was voor Dennis. Het spel in de 2e helft was nagenoeg gelijk aan het spel wat voor de thee op de mat werd gelegd met dien verstande dat Harskamp er steeds moeilijker uitkwam en wij duidelijk de overhand hadden en ook meer kansen kregen. Een rake kopbal van HP werd wegens duwen helaas afgekeurd en de penalty die wij kregen ging er helaas ook niet in. De goalie van Harskamp rammelde de bal eruit en kwam steeds beter in de wedstrijd te zitten en pakte vele doelpogingen van ons. Vincent was nog een keer dichtbij maar ook die was voor Gerben Brons. Jan Pol en Herman werden ook nog vervangen door Danny en A3 en zo konden wij na het laatste fluitsignaal genieten van de overwinning.

30 november 2019     Beuningse Boys VE1 – Otterlo VE1                       2 – 8

Die ochtend kopte de Telegraaf “zonnige zaterdag” wat het uiteindelijk gelukkig ook werd, maar niet voordat zich eerst donkere wolken boven onze hoofden opgestapeld hadden. Maar na die ruststand van 2-1 verpletterden wij onze tegenstander en stond er aan het einde van de wedstrijd 2-8 op het scorebord. Twee spelers van ons noteerden zelfs een hattrick. HP en Maarten waren diegenen die het vooral in de 2e helft op hun heupen kregen. HP scoorde zelfs 2 x met een kopbal na uitstekende voorzetten van Vincent en Maarten presteerde het slalommend door de verdediging met links keihard binnen te schieten. Wij keken onze ogen uit.

Maar eerst kwamen wij dus op achterstand door een benutte penalty die zonder twijfel een dikke penalty was; Wilbert schoffelde namelijk een tegenstander binnen de beruchte lijnen onderuit. Van de 1-0 voorsprong konden onze tegenstanders niet lang genieten want, zoals al gezegd, kopte HP de 1-1 binnen. En weer kwamen wij op achterstand door miscommunicatie in de achterhoede en zodoende werd Edwin nog een keer verschalkt. In de 2e helft verving A3 Ben terwijl gedurende de 1e helft Wilbert al was vervangen door Vincent. De 2-2 liet niet lang op zich wachten want weer was het HP die binnenkopte. En toen ging het snel: 2-3 door Maarten zoals al beschreven; 2-4 door Maarten; 2-5 door HP die hiermee zijn hattrick voltooide en 2-6 door Maarten die ook hiermee zijn hattrick voltooide. HP kreeg zo’n kwartier voor

tijd een publiekswissel en Ab kwam hem vervangen. Uit een door de keeper gestopt schot kon A3 simpel de 2-7 binnentikken en Ab werd nog in staat gesteld door Maarten om ook zijn doelpuntje mee te pikken; einduitslag 2-8.

De 3-kratten-rit was als vanouds onvervangbaar en het bleef nog lang onrustig in de kantine.

7 december 2019                 Otterlo VE1 – DVOV VE1                   0 – 0

Onze laatste wedstrijd van het kalenderjaar 2019 was er één om niet naar huis toe te schrijven. Nou heeft dat over het algemeen ook weinig zin omdat je meestal eerder thuis bent dan dat die brief bezorgd wordt.

Was de puntendeling terecht? Nou .. eh .. nee of toch ja. Beide 11-tallen legden een slordige wedstrijd op de mat met weinig kansen en veel balverlies. De keepers hoefden bijna niet in actie te komen, hoewel, de keeper van DVOV toch wel vaker dan onze keeper.

Voor de rest kan ik er weinig over schrijven zodat ik het hierbij maar laat, anders wordt er alleen maar gezwam en gelul. Prettig Kerstdagen en een voorspoedig 2020 gewenst.

9 wedstrijden gespeeld           7   1   1;       22 pnt.       Doelsaldo: 41 – 12

Topscorerslijst:

Patrick Bunt 9