Trainingskamp Otterlo 1 Marbella 2023

Donderdagochtend was het vroeg opstaan voor de selectie van Otterlo 1 en de meegereisde bestuurders en sponsoren. Voor de 6e keer bezochten we een mooie locatie in het zuiden van Europa. Na Salou, Benidorm, Albufeira en twee keer Torremolinos was Marbella de bestemming. Met 32 personen stonden om 04.00 uur in de vertrekhal van Schiphol. Van drukte was daar gelukkig geen sprake zodat we rustig een kop koffie en ontbijt konden nuttigen op Schiphol. Een drukte was het wel met vertrekkende voetbalteams. Naast enkele regionale ploegen hebben we ook Bennekom, olv onze nieuwe trainer Jacco Meurs, een goede reis gewenst.

De luchthaven van bestemming was Malaga waar Trainingskampen.nl ons opwachtte en ons naar de bus bracht met bestemming Hotel Faro in Marbella. We maakten gebruik van de zgn. Hestia formule wat inhield dat we wel een kamer hadden in het hotel maar al onze maaltijden gebruikten in de op 2 minuten aan de haven van Marbella gelegen loungebar El Paname. En dat bleek een juiste keuze merkten we al bij de lunch. Met een temperatuur rond de 20 graden konden ook de korte broeken aan van de bestuurders en sponsoren. De selectie en staf waren sowieso luchtig gekleed want na de lunch stond er een training gepland op een fantastisch sportcomplex Estadio de Atletismo in Estepona. Onder fantastische omstandigheden werd het luie zweet er uit gelopen. Los van de teambuilding is ook het conditioneel fit zijn aan de orde want een week later staat de eerste competitie wedstrijd tegen CJVV op het programma. Nadat we bij de lokale pomp nog wat fris gehaald hadden en een mooie groepsfoto werd gemaakt, gingen we terug naar ons hotel. Daar hebben we nog onze training geëvalueerd en konden we rond 19h richting El Paname voor ons avondeten. El Paname bleek meer dat een ontbijt, lunch en diner plek! Vanaf een uur of negen werd deze locatie omgetoverd tot een serieuze uitgaansgelegenheid die tot in de late uurtjes het bezoek waard was. Een aantal spelers bezochten nog onze buren van DTS die wat meer richting Puerto Banuz bivakkeerden. Daar werden nog serieuze contract onderhandelingen gevoerd maar is uiteindelijk iedereen bij zijn eigen club gebleven.

De volgende dag verzamelden we weer voor ons ontbijt. Er stond een wandeling gepland met een “Capucino break”. Dit was een programma op “eigen initiatief” wat in bleek te houden dat je ook nog even een korte horizontale break kon nemen. Er stond per slot van rekening een oefenwedstrijd op het programma in de middag. De 3-luik die we speelden tegen Rolder Boys en ZZVV eindigde in een 4-4 gelijke stand. Dit was een mooie uitslag waar we mee terug konden gaan naar ons hotel. Daar werd nog een klein drankje genomen voor we weer aan het avondeten gingen. In onze locatie stond na het eten de SV Otterlo Pub Quiz op het programma. Na velen jaren te zijn georganiseerd door Laurens hadden nu twee spelers de macht gegrepen. Daan R. en Dries hadden een top quiz op het programma staan. De winnaars waren Laurens, Pascal, Peter en Niels die toch wel met een redelijk verschil 1e werden. Inmiddels was de relaxe loungebar weer omgebouwd en stond de DJ en zijn danseressen al weer klaar voor ons 2e avondje Marbella. Ook deze avond werd de luxe haven van Banuz bezocht om te kijken hoe de luxe schepen er bij nacht uitzagen. Ook hier kwamen we weer bekenden tegen van de Merino’s. De ploeg die we over 3 weken op bezoek krijgen in eigen huis.

De 3e dag was er een relaxe start met een vrij programma na het ontbijt. In de middag splitste de groep zich waar de spelers en staf zich gingen melden op een mooi padelcentrum om het jaarlijks kampioenschap SV Otterlo Padellen te gaan spelen. De wekelijkse trainingen van het duo Ronald en Frank brachten toch voor hen het gewenste resultaat met de 1e prijs. De overige niet padellers hadden wat zwaarder programma met een lokale wijnproeverij in San Pedro. Samen met iedere gang een bijpassende tapas kwamen zij de dag wel door. Hans hield het zoals altijd bij een 0.0 maar Jan B te O bleek ook wel van een wijntje te houden. In de avond stond er naast Ajax – Twente weer een gemeentelijke uitwisseling op het programma. Dit keer een thuiswedstrijd waar een aantal bevriende stafleden van DTS bij ons in Paname kwamen bezoeken. In de nacht was onze overbuurvrouw niet zo gecharmeerd met onze after party. Op zich hadden we met elkaar afgesproken dat we onze hotelgasten en tijdelijke buren met rust zouden laten. Maar goed verder hebben we toch als groep de complimenten gekregen van de organisatie voor ons gedrag. En dit past Otterlo.

De laatste dag was er eentje om iets langer uit te slapen dan normaal. Uitchecken rond 12 uur waarna we onder werkelijk schitterende weersomstandigheden afscheid namen van Marbella. De groep splitste zich op en hebben zich goed vermaakt. Of op het strand, een terras, een tocht met de elektrische step of een fietstocht richting de jetset in Puerto Banuz.

Rond 17h stond de bus weer te wachten om ons naar het vliegveld Malaga te brengen. Een vlekkeloze terugvlucht waar we afgeleverd werden op de Polderbaan. Buiten stond deze keer Jos van 35+ ons met hun bus op te wachten. Edwin had ons al op de heenweg gebracht. Namens de hele groep bedankt voor deze service. Waar een kleine club groot in kan zijn.

De maandag was inmiddels begonnen. Velen hadden een snipperdag genomen. Sommige helaas niet. Deze maandag was de “Blue Monday”. Sowieso staat deze dag al bekend om lekker binnen onder de dekens te blijven. Dat hebben velen van ons gedaan om dinsdag weer fit op het trainingsveld te staan.

We kijken terug naar een fantastisch weekend met super omstandigheden waar we hebben laten zien dat de huidige positie niet aan de saamhorigheid van de groep ligt. Met deze gedachte en het feit dat iedereen weer fit begint te raken kijken we  uit naar de 15 finales die we nog op het programma hebben staan.

Laurens & Gerard