Otterlo verdedigt derde plaats

OTTERLO Otterlo ligt nog steeds op schema voor een plaats in de nacompetitie. Bij Zelos  werd een aanval op de derde plaats met een gelijkspel afgeslagen: 1-1.

,,Daarmee kan ik zeker leven”, opende Jeroen Spies. ,,Wij hadden het de eerste helft lastig. Wij speelden tegen de stevige wind. De bal viel een paar keer achter onze verdediging. Zelos kreeg een paar kansen.  Maar wij kwamen op voorsprong. Een individuele actie van Laurens Foekens, waar hij patent op heeft. Hij draaide weg van zijn tegenstander en schoot raak.”

De 0-1 viel na een kwartier spelen. ,,Halverwege hadden wij een strafschop moeten hebben na een overtreding op Laurens Foekens. Zeker ook omdat uit een identieke situatie Zelos in de tweede helft wel een stafschop kreeg. Nu bleef het 0-1 bij rust. Zij hadden de beste kansen, wij bezaten wat meer vernuft.”

DOMME In het tweede bedrijf wist Otterlo op het slechte veld tot de zeventigste minuut stand te houden. ,,Een domme overtreding van Glenn Hummelen betekende de 1-1. Jammer, omdat Glenn verder een prima wedstrijd speelde”, meende Spies. Jeroen van den Belt scoorde vanaf de stip.

,,In het restant hebben wij weinig meer weggeven. Ik denk ook dat dit een juiste uitslag is. Complimenten voor de jongens voor de wijze waarop gestreden is”, concludeerde de tevreden Jeroen Spies.

Die ziet dat het verschil met de nummers vier en vijf Zelos en VRC drie punten is gebleven. ,,De spirit zit zeker in de ploeg een prijsje te halen. Het worden vier spannende wedstrijden. Te beginnen zaterdag thuis tegen Redichem.” Daarna volgen Lunteren (thuis), Keizerstad (uit) en De Treffers (thuis).

Laurens Foekens, hier op archief foto, maakte ook nu weer het beslissende doelpunt voor Otterlo.