Otterlo na verlies tegen Valleivogels officieel gedegradeerd

Het was al geen verrassing meer. Maar Otterlo is vijf wedstrijden voor het einde van de competitie officieel gedegradeerd uit de tweede klasse. Valleivogels was met 2-4 te sterk en is nog volop in de race voor een plaats in de nacompetitie voor de eerste klasse.

Volgens Ronald Lieftink was het verschil niet zo groot, als de stand op de ranglijst aangeeft. ,,Wij kwamen wel snel met 0-1 achter. Moesten dus direct reparen. En toen het 0-2 werd, dacht ik: het zal toch niet weer een grote nederlaag worden.’’ Jordy Liefting en Rick Huyser scoorden.

,,Door doelpunten van Alvin Broekhuizen en Kaj Schuppers kwam er toch weer wat geloof in de ploeg. Zeker ook omdat het in de tweede helft in eerste instantie lang gelijk ging. Maar eigenlijk bij de eerste kans na de rust staat hun spits (Rick Vermeij) helemaal vrij, en kan de 2-3 maken. Dan is het best lastig weer terug te knokken., De impact van zo’n tegendoelpunt is groot. En dan zie je ook nog de 2-4 (eigen doelpunt Wesley van de Brink) vallen.’’

,,Zonde. Er had meer ingezeten. We wachten nu al een paar maanden op een goed resultaat. Tegen VRC waren wij er onlangs dichtbij. En nu ook weer.’’

,,Dat wij nu officieel degraderen, was niet echt een geheim. Het zat er al aan te komen. De laatste zes, zeven wedstrijden winnen, terwijl je het hele seizoen er één hebt gewonnen, was niet realistisch. Zeker na een superperiode bij de club Otterlo, wil je op een leuke manier afscheid nemen. En dat is niet door elke week te verliezen’’, besluit Ronald Lieftink.

,,Ik vond het een eenzijdige wedstrijd’’, keek Rob van den Broek namens Valleivogels terug. ,,De 0-2 voorsprong was op zich goed en ook conform het wedstrijdbeeld. Maar door twee gigantische blunders van Corwin Broekhuizen en Freek van Wijk kwam Otterlo net voor de rust op gelijke hoogte. Dan ga je wel met een zuur gevoel de kleedkamer in.’’

,,In de tweede helft kwam Otterlo amper over de middenlijn. Het wachten was op een doelpunt. Die viel dan ook. Uiteindelijk maak je er vier. Dat is prima. Over de twee tegendoelpunten heb ik al genoeg gezegd. Uiteindelijk doe je wat je moet doen. Winnen bij de hekkensluiter’’, stelt de trainer van Valleivogels.

Die zowel als nummer twee op de ranglijst als ook als nummer een in de derde periodestand, in ‘pole-position’ ligt voor de nacompetitie. ,,Wij hebben als groep afgesproken daar voor te gaan. Er zijn nog vijf wedstrijden. Te beginnen zaterdag tegen Nieuwland, dat nummer twee staat in de derde periode. We strepen wedstrijd voor wedstrijd af, en hopen dan nog op een toetje’’, besluit Rob van den Broek.