Otterlo met galavoorstelling op titelkoers

,,Ik denk dat wij inderdaad de beste helft van het seizoen speelden’’, keek Arnout Lagerweij terug op de wedstrijd tussen Otterlo en AGOVV. Onder aanvoering van de uitblinkende middenvelder nam de thuisploeg met een 3-0 zege een voorschot op de titel.

Otterlo pakte vanaf het beginsignaal de opponent bij de strot. Al in de eerste minuut was Bram van Lambalgen met een kopbal dicht bij de openingstreffer. Die viel een paar minuten later. ,,Ik draaide weg van mijn tegenstander. Gaf de bal aan Marco (van Rooijen), die de bal perfect in de vrije ruimte schoof. Met links schoot ik via de binnenkant van de paal binnen’’, omschreef Arnout Lagerweij de 1-0.

Net over het kwartier viel de 2-0. Een corner van Marco van Rooijen werd terug gekopt door Wesley van den Brink. Paul Speldenbrink schoot hard binnen. Een minuut later werd een poging van Bram van Lambalgen van de lijn gehaald. AGOVV werd compleet aan flarden gespeeld. Jesse Hartgers kwam al naar de kant om met zijn trainer te overleggen de verdediging te versterken. En vanaf de zijkant werd wanhopig geroepen die nummer 17 eens aan te pakken.

[UITBLINKER] Die nummer 17 Arnout Lagerweij was de absolute uitblinker. ,,Het was wel een lekker potje’’, reageerde de Bennekommer, die na een half uur ook de 3-0 voor zijn rekening nam. Een doelpunt die gezien zijn schoonheid, meerdere keren herhaald zou worden op Studio Sport. ,,Marco gaf een ‘Modric bal’, of te wel buitenkant voet. Ik wist in de loop de bal tegendraads in te koppen. Zeg maar een ‘Van Persie’ goal. Het was inderdaad een heel mooi doelpunt.’’

,,Wij speelden heel goed. Er zat veel energie in de ploeg, met heel veel beweging. Dit voetbal hebben wij dit seizoen nog niet laten zien. Wij waren echt heer en meester. De tweede helft was misschien iets minder, omdat zij iets meer vat op ons hadden, maar eigenlijk hebben wij de hele wedstrijd niets weg gegeven.’’

Het amusementsniveau was in de tweede helft dan wel minder, toch was er een situatie met Lagerweij in de hoofdrol. ,,Ik zag dat hun keeper (Patrick Jansen) ver voor zijn goal keepte. Ik loerde er op het van afstand te proberen. Tegen SKV is mij dat al een keer gelukt. Nu probeerde ik het vanaf de middenlijn. Ik zag de bal er in gaan, en wilde al juichend richting het publiek lopen. Helaas viel de bal op de lat.’’ Omdat Robin Koning en Kaj Schuppers hun kansen misten en aan de andere kant een doelpunt van Maikel van der Wijk vanwege vermeend buitenspel werd afgekeurd, bleef het bij 3-0.

[RESULTAAT] ,,Ik ben superblij met deze wedstrijd en resultaat’’, meende Lagerweij, die ook komend seizoen bij Otterlo zal voetballen. ,,Omdat wijzelf van AGOVV winnen, en VVOP verliest van SKV, is het verschil nu vijf punten met VVOP en zeven met AGOVV. Wij doen vandaag hele goede zaken.’’

Kan de champagne met nog zes ontmoetingen te gaan, al besteld worden? ,,Nee, zeker nog niet. Nog niet eens zo lang geleden hadden wij een serie van drie wedstrijden en twee punten. Als wij de inhaalwedstrijden zouden winnen, was het verschil negen geweest, maar het werden twee punten. Dat heeft toen wel even pijn gedaan.’’

,,Maar deze wedstrijd geeft wel heel veel zelfvertrouwen. Wij hebben elke keer wel weer spelers die opstaan.’’ Tegen AGOVV had trainer Ronald Lieftink voor dezelfde elf als tegen Zwart Wit gekozen. Dat betekende dat mannen als Rence van der Wal, Dennis van de Bunt en Kaj Schuppers op de bank zaten. Een luxe probleem.

Met zo’n selectie moet het toch lukken promotie naar de tweede klasse af te dwingen? ONA’53 (thuis), Stroe (uit), Blauw Geel’55 (uit), SKV (thuis), VVOP (uit) en Hoevelaken (thuis) zijn de laatste obstakels. ,,Als wij deze vorm weten vast te houden, dan spelen wij volgend seizoen tweede klasse’’, besluit Arnout Lagerweij.

Bron: Ede Stad
Foto: Theo Beumer