Otterlo maakt met een 8-0 zege korte metten met Blauw Geel’55

Met twee gelijke spelen en een nederlaag, kende Otterlo even een mindere periode. Tegen Blauw Geel’55 liet het zien niet voor niets de ambitie te hebben te promoveren naar de tweede klasse. De streekderby eindigde in liefst 8-0.

De helft van de doelpunten kwam van Arnout Lagerweij. ,,Dit hadden wij echt even nodig. Het ging even wat minder. Wij speelden nu een goede pot voetbal. Er zat ook heel veel beweging in de ploeg. Er als je dan met zo’n verschil een streekderby wint, is dat heerlijk. Zeker ook omdat je een aantal jongens van hen kent.’’

,,De laatste keer dat ik er vier maakte was denk ik in de F-pupillen bij Bennekom, toen ik nog rechtsbuiten stond. Bij de senioren heb ik er nog nooit vier in een wedstrijd gemaakt. Mijn eerste doelpunt vond ik vanavond de mooiste. Ook wil ik de derde nog even benoemen. Dat was een strafschop. Normaal neemt Marco van Rooijen die. Maar hij gunde mij de hattrick. Dat waardeerde ik enorm.’’ Na de 1-0 van Bram van Lambalgen, scoorde Lagerweij vier keer op rij. Twee voor en twee na de rust. Marco van Rooijen en Rence van der Wal bepaalden de eindstand op 8-0.

SLORDIG ,,Ondanks die 8-0, was het zeker niet onze beste wedstrijd’’, oordeelde trainer Ronald Lieftink. ,,Ik vond ons slordig. Een voorbeeld was een verkeerde terugspeelbal van Bram van Lambalgen. Dan had het 0-1 kunnen zijn, en was het wellicht een andere wedstrijd geworden. Nu waren wij de eerste helft aardig effectief. Blauw Geel is kwetsbaar in de diepte. Daar maakten wij goed gebruik van. Na de 4-0 knakte er wat bij hen, en konden makkelijk uitlopen.’’

Lagerweij gaat er van uit dat de mindere periode nu achter de rug is. ,,Doordat er een paar keer een wedstrijd uitviel, was het lastig in ons ritme te komen. En vervolgens moesten wij veel wedstrijden in korte tijd spelen. Dan kan het een keer voorkomen dat het iets minder gaat, of dat het een keer tegen zit. Na deze inhaalwedstrijd staan wij weer gewoon boven met twee punten voorsprong. Zaak is nu die positie vast te houden. Als eerste wacht nu Advendo’57. Ondanks dat zij onderaan staan, is het zaak hen niet te onderschatten’’’, besluit Lagerweij.

SCHAAMTE ,,Ik heb heel veel meegemaakt in mijn carrière, maar nog nooit een 8-0 nederlaag’’, reageerde Blauw Geel trainer Marcel van der Hoop. ,,Ik ben ook zelden zo blij geweest met het eindsignaal. Van schaamte was ik het liefst onder de grond gekropen. Zo’n nederlaag doet heel veel pijn. Afgelopen zaterdag was er veel lof over de 4-0 zege op Terschuurse Boys. Nu zakten wij collectief door het ijs.’’

,,Via Bram Meijering was er een goede kans op de 0-1. Dan komt Otterlo voor en vallen bij ons zowel Kamal Bendadi als Marcel van Bruksvoort geblesseerd uit. En eerlijk gezegd bleef het toen niet veel over. Bij rust was het 3-0. Dan is het uitgangspunt de schade te beperken. Maar uit een strafschop, die niemand begreep, werd het 4-0. Toen was het over. En een goede ploeg over Otterlo haalt dan wel de trekker over.’’

,,Nu is het zaak de scherven bij elkaar te rapen. Ik denk dat wij donderdagavond even elkaar goed in de ogen moeten kijken. En dan zorgen dat wij er zaterdag uit bij Zwart Wit weer staan. Dat is een directe concurrent voor de onderste plaatsen’’, besluit Marcel van der Hoop.

Bron: Ede Stad