Otterlo geeft 4-0 voorsprong uit handen tegen Stroe

Met nog een half uur op de klok en een 0-4 tussenstand, leek de buit voor Otterlo al binnen bij Stroe. Langs de kant werd op basis van de tussenstanden al gesproken over een eerste periodetitel, die zo goed als zeker was. Maar een half uur later was het 4-4. En hebben de Otterloërs een eerste prijs niet meer in eigen hand.

,,Ik dacht ook dat de wedstrijd klaar was”, beaamde Dennis van de Bunt. ,,En als ik hoorde wat de Stroe spelers tegen elkaar zeiden, hadden zij er ook geen zin meer in. Maar dan komen zij via een van richting veranderde vrije trap (Erwin van Essen, via de ingevallen Michiel Broekhuizen) op 1-4. Vervolgens sluipt bij ons de paniek binnen.”

,,Door collectief terug te lopen, roep je het uiteindelijk zelf over je af. Dat was vorige week tegen Zeewolde al zo. En nu ook weer. Zij sturen ook een paar jongens van twee meter naar voren. En wij zijn allemaal mannetjes van 1.75. Kom je toch lengte te kort.”

Otterlo speelde ook voor de rust zeker niet haar beste wedstrijd. ,,Wij gingen teveel in hun fysieke spel mee.” De bezoekers toonden zich wel heef effectief. Bijna elke kans was raak. De eerste was een prachtig binnen geschoten vrije trap van Van de Bunt. Dat is toch een dusdanige specialiteit, dat het qua kans haast te vergelijken is met een strafschop. ,,Daar begint het inderdaad op te lijken. Bij deze bal kon de keeper nooit bij.”

,,Ik had al wel gezien dat hij (Gerben Slingerland, oud keeper van Otterlo) vaak een eind voor zijn doel stond. Dat kwam goed uit bij de 0-2. Het was een prachtige assist van Alvin Broekhuizen. Het lukte de bal over de keeper te mikken.” Otterlo leek al na een helft op rozen te zitten, toen Ruben Hazeleger op doelman Slingerland stuitte, maar Paul Speldenbrink de rebound in het doel kon lopen. In die laatste fase speelde Otterlo haar beste spel.

Zeker het eerste half uur had Stroe het meeste spelaandeel gehad. Maar aanvallend was het onmachtig. Typerend was de enorme kans die Axel Lensen bij 1-1 om zeep hielp. In het tweede bedrijf hetzelfde spelbeeld als het eerste half uur. Otterlo werd steeds slordiger. Het toonde zich opnieuw effectief toen weer Van de Bunt profiteerde van een beoordelingsfout in de defensie van de thuisploeg: 0-4.

Van de Bunt kreeg een ‘publiekswissel’. Toen was het net 2-4 geworden. Een schot van Dylan Morren strandde op de onderkant van de lat. De rebound was voor Roy Groenevelt. De vraag was of het niet beter was geweest Van de Bunt en ook Alvin Broekhuizen te laten staan. ,,Dat weet ik niet. Wij hadden ons niet zo moeten laten meeslepen. Gewoon wat volwassener moeten zijn. Nu sta je ineens een punt achter voor de eerste periode. En lijkt het net als vorig seizoen aan onze neus voorbij te gaan.”

Van de Bunt miste de eerste wedstrijden vanwege blessures. De laatste weken is de ‘man van glas’ weer fit en blijkt dus zeer productief. ,,Het klopt dat ik nog al eens last heb van pijntjes. Gelukkig ben ik nu van de partij. Het is mooi dat je drie keert scoort. Maar zonde dat het maar een punt oplevert.”

Waar Van de Bunt bij Otterlo een hoofdrol opeiste, was dat bij Stroe de ingevallen Erwin van Essen. ,,Vanwege een knie- en liesblessure was ik niet fit. Ik zou alleen in een noodgeval er in komen. Ik kwam er bij 0-3 in. Al snel werd het 0-4. Onze verdediging was daar minder solide, zoals het normaal is. En ja door die benutte vrije trap van mij, kwam het geloof weer wat terug. Zeker toen ook de 2-4 van Roy Groeneveld viel.”

,,Toen was er nog de pech dat ik een vrije trap op de lat schoot. Ook al omdat het publiek er achter ging staan, gingen wij door. Bij de 3-4 kon ik een bal doorkoppen. Met een hele mooie omhaal van Roy Groenevelt werd het 3-4. En bij de 4-4, bleef Roy Kruse maar kappen. Ik dacht: wanneer geef je de bal nu. Maar toen ik deze kreeg, was de bal niet meer te missen.”

,,Hoewel wij over de hele wedstrijd gezien de betere waren, moet je blij zijn met een punt. Duidelijk is ook dat Stroe niet 95% maar volle bak moet spelen in deze klasse om punten te pakken. Dat doen we met 13 uit 7 nu prima. Het is ook een leuke klasse, met veel derby’s. Dit was er een mooi voorbeeld van”, besluit Erwin van Essen.

Bron: Barneveldse Krant