Otterlo 1 in Corona tijd

Nadat vorige week de strengere maatregelen rondom Corona weer iets bijgesteld werden, hebben we met de mannen van Otterlo 1, na twee weken rust, de spreekwoordelijke draad weer opgepakt.

Vorige week donderdag mochten we weer met groepen van 4 het veld op. Goed om te zien dat onze mannen de trainingen o.l.v. Ronald Lieftink, Nico Pluimers, Niels Blotenburg en Marinus Kronenburg met een grote glimlach op hun monden volbrengen. Van spelvormen, afwerkvormen naar ook conditioneel werk. Op deze manier houden we de spirit er in en blijft ons conditionele peil op orde.

Maar het was ook weer tijd voor wat afwisseling! Nadat eerder de Tennis Vereniging Otterlo ons van harte welkom heette op de tennisbanen van deze vereniging was het nu tijd voor “de fietsenzaak van Otterlo”  Geerts Tweewielers. Met de gratis beschikbaar gestelde MTB’s gingen de mannen, in groepen van 4, de mooie routes verkennen die ons dorp sinds kort rijk is. Wie anders dan de ervaren MTB-ers Gerrit van Beek, Leo Frijlink en Ronald vd Broek loodsten de mannen op zaterdagochtend 28 november veilig door de bossen.

Halverwege stuitten de mannen op een “koffie en broodje to go” van wie anders dan onze eigen kantinebaas Sjaak. Helaas was het te vroeg voor een Turkse pizza, zoals we die nog kennen van vroeger toen ons fantastische clubhuis nog open was. Het bleef bij een broodje omelet, ham of kaas. Bij deze “koffie to Go” was uiteraard ook onze trainer Ronald en verzorger Marinus aanwezig om de koffie in te schenken en de broodjes uit te delen. Zoals jullie op onze site of in de lokale media hebben kunnen vernemen is Ronald ook na dit seizoen trainer van Otterlo!  Hier zijn we blij mee! Marinus kon de verzorgingsspullen nog even uit de auto halen om Wesley te verzorgen die in het begin al een keer zijn helm probeerde te testen. De schade viel mee.

Na deze kleine break fietsen de groepen van 4 weer richting Otterlo. Een aantal gingen het nieuwe deel van het parcours bij de Zanding nog nemen om vervolgens de fietsen weer terug te brengen naar Otterlo en naar André en Karolina Geerts. Daar stond ook Aart vd Broek om de fietsen weer spik en span te maken voor de huurders in de middag. Namens de spelers van Otterlo 1 hartelijk dank voor deze geste!!

De mannen van Otterlo 1 trainen in ieder geval nog 2 donderdagen door als de regels blijven zoals ze zijn. Trainen met groepjes van 4. Als de regels nog veranderen en de groepsgrootte opgehoogd wordt dan knopen we er misschien nog een weekje bij aan. En wat daarna? Tsja,  als we een glazen bol hadden dan zouden we het antwoord uiteraard van de daken geschreeuwd. Net zoals het gehele seizoen zijn we namens de Technische Commissie voorbereid op alle scenario’s. Zoals de plannen nu voorliggen, zouden we eind januari weer in competitieverband gaan spelen. Daar gaan wij in onze voorbereiding dan ook vanuit. Starten eind januari met de competitie en doorspelen tot eind juni. Geen KNVB Beker en geen nacompetitie. Daarbij een wijziging in de promotie- en degradatieregeling. Een blik op de agenda leert ons dat deze periode bestaat uit 23 zaterdagen. Met nog 20 wedstrijden te gaan voor het gros van de ploegen in de competitie is dat theoretisch een optie. Maar goed zoals gezegd. Wie zal het zeggen. Betekent in ons schema dat we in het begin van het nieuwe jaar weer dinsdag en donderdag zouden moeten kunnen trainen met de volledige groep zonder al te veel beperkingen. Vriendschappelijke wedstrijden op 9 januari thuis tegen Eerbeekse Boys en 16 januari uit naar VIOS Vaassen met een competitiestart op 23 januari of een week later. De pessimisten onder ons zullen zeggen: lekker verhaal de Rooij! Gaat nooit goedkomen. De optimisten zullen zeggen; Hoppa zin in! Komt goed! Hopelijk met een drankje erbij. Ik schaar me bij de laatste categorie. We gaan zien wie er gelijk gaat krijgen.

Namens de gehele selectie en staf van Otterlo 1 wensen we iedereen een fijne Kerst toe en een gezond 2021!!

Namens de TC; Gerard de Rooij