Ook vijf doelpunten niet voldoende voor Otterlo

,,Nee, dit heb ik nog nooit meegemaakt als trainer. Vijf keer scoren en toch nog verliezen. Dat betekent dat er ook in verdedigend opzicht heel veel misging’’, als je toch met 7-5 van Jonathan verliest’’, merkte Ronald Lieftink op.

,,Ik vond dat wij de eerste helft goed stonden. Met drie doelpunten van Dennis van de Bunt, gingen wij met een 2-3 voorsprong rusten. Eerlijk gezegd vond ik Jonathan ook niet best. Zij streden nog tegen lijfsbehoud en hebben spelers als een Dani van Soest (volgend jaar Hercules) en Philip Thies, die in het verleden aanvoerder van GVVV was. Dus zeker geen koekenbakkers.’’

,,In de rust moest ik noodgedwongen Daan de Rooij wisselen. Daardoor veranderen drie posities binnen het elftal. Dat pakte niet goed uit’’, had de Otterlo trainer gezien. Jonathan zette de 2-3 achterstand om in een 6-3 voorsprong. Van de Bunt deed met zijn vierde doelpunt van de dag nog wat terug: 6-4. Dani van Soest verhoogde met zijn derde treffer de stand naar 7-4. Het slotakkoord was voor Robin Koning: 7-5.

Tegen het officieus gedegradeerde OVC’85 is er zaterdag nog weer een kans voor Otterlo om het eerste punt in 2023 te pakken.