Mentale weerbaarheid levert Otterlo zege op tegen Veenendaal

,,Een hele lastige wedstrijd voor ons. Ik vind Veenendaal een goede ploeg met een moeilijk te bespelen systeem. Eerlijk gezegd hadden wij niets mogen zeggen als het halverwege 1-2 of 1-3 had gestaan. Uiteindelijk toonden wij onze mentale weerbaarheid, en wisten de overwinning toch over de streep te trekken: 3-2’’, keek Ronald Lieftink terug.

,,De eerste helft hadden wij problemen met het 3-1-4-2 systeem. Kwamen ook met 0-1 achter (Max van Laar). Ik heb wat omzettingen gedaan, maar als de instelling niet helemaal goed is, loop je achter de feiten aan. Ik was maar wat blij dat wij met 1-1 gingen rusten, omdat Alvin Broekhuizen de gelijkmaker scoorde’’, bekende de Otterlo trainer.

,,Vaak zie je dat als je slap begint, het lastig is dat om te zetten. Daarom vind ik het knap dat het ons wel lukte. De duels werden nu wel gewonnen. Door twee goede doelpunten van de ingevallen Rence van der Wal kwamen wij op 3-1. In de slotfase wist Veenendaal uit een onterechte strafschop (Alfred van Doorn) nog op 3-2 te komen. Ik denk een goedmakertje, omdat daarvoor een in mijn ogen zuivere strafschop niet was gegeven.’’

,,Door de 3-2 en de acht minuten extra tijd, was het nog even heel spannend. Veenendaal probeerde van alles. Maar gelukkig wisten wij de 3-2 vast te houden’’, had Lieftink gezien.

Zaterdag is er de uitwedstrijd tegen nummer elf Zwart Wit. VVOP, op 28 mei de tegenstander, staat nu alleen op de tweede plaats met twee punten achterstand, omdat AGOVV (tegenstander op 30 april) tegen Zeewolde gelijkspeelde. AGOVV staat nu op vier punten.

Bron: Ede Stad