Laatste seizoen Maarten Kerkhof bij Otterlo

De wegen van Otterlo en trainer Maarten Kerkhof scheiden aan het einde van het seizoen. Dat werd dinsdagavond bekend.

,,Maarten is een super verenigingsman. In de afgelopen anderhalf jaar hebben wij veel van elkaar geleerd”, opent Gerard de Rooij. ,,Gezien het feit dat we nu in feite nog over anderhalf jaar beslissen, denken wij dat het goed is dat er komend seizoen een nieuwe trainer voor de groep staat.”

,,Als je kijkt naar de resultaten, waren de verwachtingen vooraf wellicht iets hoger”, gaat het bestuurslid technische zaken verder. ,,Maar in deze klasse kan het in een paar weken zo maar heel anders zijn. Feit is dat de goede harmonie er met Maarten nu zeker nog is. Echter de groep heeft ook aangegeven dat men ook weer zin heeft in een andere trainer.”

,,Zeker is dat we met z’n allen vinden dat Maarten een mooi afscheid verdient. We hebben met Barneveld uit en het restant van de wedstrijd bij AGOVV, nog anderhalve wedstrijd voor de winterstop. Na de feestdagen gaan we naar Malaga, om ons voor te bereiden op de tweede helft van het seizoen”, sluit Gerard de Rooij af.

,,Ik vind het jammer”, reageert Maarten Kerkhof. ,,Maar ik snap het wel. Het gevoel van de groep is nu nog goed. De vraag is hoe lang dat zal blijven en dat het dan anders zal worden.”

Kerkhof (43) trainde 7 jaar zijn eigen cluppie Redichem. Nu blijft het bij twee jaar Otterlo. ,,Otterlo heeft een uitdagend groepje. Wel op een leuke manier. Ik heb hier een hoop geleerd. Er zijn een aantal situaties geweest waarbij ik leuke en minder leuke beslissingen moest nemen. Alles bij elkaar vind ik dat ik als trainer sterker ben geworden. Ik ben en blijf getergd en strijdvaardig het seizoen hier zo goed mogelijk af te maken. We zitten nu in een goede fase. En ga zeker ook op zoek naar een andere club.”

Bron: Ede Stad