Maarten Kerkhof nieuwe trainer Otterlo

OTTERLO Een paar dagen nadat bekend was dat Ronald Lieftink zou vertrekken bij Otterlo, heeft de club al een nieuwe trainer vastgelegd. Maarten Kerkhof komt over van Redichem. De inwoner van Heelsum tekent een contract van een jaar van een optie van nog een jaar.

,,Wij voelden vorige week al aankomen dat Ronald wel eens zou kunnen vertrekken”, reageert Gerard de Rooij. ,,We hebben toen Maarten al laten weten dan interesse te hebben. Die liet weten met ons om de tafel te willen gaan zitten. Woensdag was er eerst een rondleiding. Daarna een eerste gesprek met de technische commissie. Vrijdagavond heeft een afvaardiging van de selectie met Maarten gesproken. ”

,,Zowel technische commissie als de spelers waren enthousiast. Ik denk dat wij in Maarten Kerkhof een super vervanger van Ronald Lieftink hebben. Heeft veel ervaring als voetballer en ook als trainer. Redichem is een soortgelijke club als Otterlo. Daar heeft hij zes jaar getraind. Wij zijn dan ook superblij met hem”, besluit De Rooij, bestuurslid technische zaken van Otterlo.

Kerkhof (41) maakte zelf maandagavond bekend na zes jaar trainerschap te ‘scheiden’ van zijn Redichem. ,,Het is goed zo. Het was tijd voor wat anders. Het is inderdaad snel gegaan. De klik met Otterlo was er direct. Ik kende de club natuurlijk al. En de accommodatie is natuurlijk fantastisch. Een wereld van verschil met Redichem.”

,,De clubs komen denk ik aardig overeen. Natuurlijk wil ik ooit op een hoger niveau trainen. Maar met de huidige spelersgroep en de jeugd die er aan komt, kan ik zeker hier mijn ei kwijt. Ik kan niet anders zeggen dat ik het super vind, dat ik hier komend jaar hoofdtrainer ben. Het zou ook mooi zijn dat we elkaar komend seizoen in de derde klasse tegenkomen”, besluit Maarten Kerkhof.

Maarten Kerkhof begon bij Redichem. Speelde daarna voor de jeugd van Vitesse, de profs van De Graafschap, zes jaar bij Bennekom en nog zeven seizoenen bij Redichem. Daarna was hij zes jaar hoofdtrainer bij de huidige derdeklasser.