10-12-2016 Redichem VE1 – Otterlo VE1 3 – 4

10 decemer 2016          Redichem VE1 – Otterlo VE1                          3  –  4

Ab z’n voetbalschoenen hadden het begeven op de donderdagavondtraining en moesten worden vervangen door nieuwe. Enkele medespelers riepen spontaan: “Koop maar geen nieuwe meer hoor, stop er nu maar eens eindelijk mee.” Maar dat komt niet in Ab’s woordenboek voor en dus werden er nieuwe gekocht en hij bewees daarmee meteen zijn gelijk door in de 3e minuut van deze wedstrijd gewoon de 0-1 op het scorebord te zetten. De afgemeten voorzet kwam van Jan Pol en Ab nam de bal in een keer op zijn (nieuwe) slof en schoot binnen. Euforie alom. Lang konden wij echter niet van deze voorsprong genieten want bij de eerste de beste uitval van Redichem werd het 1-1. Jan Klarenbeek was de aanvaller van Redichem nog wel te snel af en wist de bal terug te tikken op Frank, die zeer ongelukkig over de teruggespeelde bal heen maaide met een doelpunt tot gevolg. Frank heeft zich later, met name in de 2e helft, goed hersteld en nog belangrijke reddingen verricht. Onze 1e helft was overigens superieur en behoudens de eerder omschreven uitval kwam Redichem er niet meer aan te pas. Wij kregen veel kansen waarvan er helaas maar één in ging. Maarten was de doelpuntenmaker nadat hij zijn eerste inzet nog gepareerd zag, maar zijn 2e poging ging hoog in het dak. Na de thee kwam Redichem op gelijke hoogte door een penalty. Gerard maakte in de 16 een penaltywaardige overdreding en de bal ging dus op de stip. Later gaf Gerard aan dat hij de spanning in de wedstrijd terug wilde brengen. De eventuele gedachte van Redichem dat zij door deze stand de wedstrijd hadden gekanteld, kwam voor hen bedrogen uit want “huurling” Mark Blankwater zorgde al snel weer voor een voorsprong; 2-3. Deze stand bleef tot vlak voor tijd onveranderd dus bleef het lang spannend. Een mislukte voorzet van de vermoeid geraakte Jan Pol leidde tot wat commentaar waarna Ben de boel suste en zei: “Stil jongens, hij doet zijn best hoor .. eh .. denk ik.”

Iin de 89e minuut werd een voorzet van Mark verzilverd door Maarten en de punten waren binnen. Groot was ieders verbazing dat Redichem na de aftrap er toch nog 3-4 van maakte, maar toen was voor hen de pret wel uit. De punten waren echt binnen en de stemming op de terugreis, eindelijk weer eens met de bus, was uitbundig. Door deze overwinning stegen wij op de ranglijst van de 11e naar de 9e plaats, nog maar 14 punten minder dan de koploper. Na de winterstop gaan de mouwen weer omhoog, daar kun je donder op zeggen.

11 wedstrijden gespeeld   4   2   5;      14 pnt.             Doelsaldo:  32 – 34

Maarten Kennis 11
Danny Prangsma 4