5-11-2016 Nijmegen VE1 – Otterlo VE1 5 – 2

5 november 2016         Nijmegen VE1 – Otterlo VE1                            5  –  2

Weer een wedstrijd met 2 gezichten. De 1e helft waren wij duidelijk beter alleen wisten wij dat niet in voldoende doelpunten om te zetten ondanks de vele kansen. Nijmegen kwam zelfs met 1-0 voor omdat onze buitenspelval niet goed werkte. Vincent zorgde daarna voor de 1-1 omdat de, overigens zeer goeie, keeper de bal zomaar in de voeten van Vincent schoof en hij de bal over de keeper in het doel kon lobben. Foutje goed afgestraft. Bij een counter van Nijmegen zag onze verdediging er niet goed uit. Gijs kon echter nog wel voor de uitgebroken speler komen maar kopte daarna de bal te zacht terug op Frank die zijn goal uitkwam. Een botsing tussen die 3 was onvermijdelijk en de scheidsrechter legde de bal op de stip. Discutabel maar onomkeerbaar. De Nijmegen speler vuurde onberispelijk binnen en de 2-1 ruststand was een feit.

Vlak voor het verstrijken van de 1e helft kreeg Willem weer last van zijn hamstring. Eindelijk weer fit en inmiddels de speelgerechtigde leeftijd van 30 jaren bereikt, trof hem dit. Waarschijnlijk kan hij pas na de winterstop weer terugkeren. Sterkte Willem.

In de 2e helft kwamen wij er totaal niet meer aan te pas. Nijmegen begon meteen fel en kregen veel kansen die er echter nog niet ingingen. Zo bleef de stand van 2-1 lang staan. Bij 1 van de schaarse momenten dat wij er wel uit kwamen scoorden wij de 2-2 door een doelpunt van Ben. Onze blijdschap was echter van korte duur want binnen de kortste keren stond het 4-2. Ons verzet was gebroken en omdat zij nog 1 x scoorden werd de einduitslag 5-2. Ik wil de lezer een bijzondere opmerking van een speler van Nijmegen niet onthouden. Bij balbezit van Wilbert riep hij: laat hem maar opbouwen want hij heeft gisteren gezopen.

8 wedstrijden gespeeld   3   2   3;        11 pnt.             Doelsaldo:  24 – 18

Maarten Kennis                                                                       7

Danny Prangsma                                                                     4

Arno Mulder                                                                            3