23-09-2017 Otterlo VE1 – Harskamp VE1 4-1

Wij hebben nieuwkomer Harskamp op hun 1e nederlaag getrakteerd maar dat ging nog niet zo vanzelfsprekend. Harskamp en wij waren het 1e uur behoorlijk aan elkaar gewaagd en dat kwam ook tot uitdrukking in de ruststand van 1-1. Een penalty na hands in de 16 werd door Herman de Wit koelbloedig verzilverd bij de goed keepende Harskamp goalie. Tot die tijd hadden beide 11-tallen al kansen gehad maar ook Frank stond goed te keepen en stompte een verre doelpoging nog net over de goal. Toch kwam Harskamp nog voor de thee op gelijke hoogte met een knap doelpunt. In de 2e helft zorgde Herman-Pieter voor de 2-1 na een pass van Patrick waarbij hij zijn 1e inzet nog gestopt zag maar de herkansing ging er alsnog in. Harskamp begon meer aan te vallen en zodoende konden wij gebruik maken van een snelle uitval. Vincent passte diep op Jan Klarenbeek die alleen op de keeper af kon maar zag Herman de Wit mee opkomen en schonk hem een open doel; 3-1. Harskamp was gebroken en zodoende konden wij de wedstrijd afmaken door de 4-1 eindstand op de borden te zetten door een ferme kopgoal van Patrick na een voortreffelijke voorzet van Herman. Aangezien het weer zomers was dronken wij na afloop gezamenlijk een paar biertjes en konden wij genieten van de eerste 3 punten. Een goed begin is het halve werk!

1 wedstrijd gespeeld               1   0   0;           3 pnt.         Doelsaldo:  4 – 1

Herman de Wit 2
Patrick Bunt 1