19-05-2018 WVW VE1 – Otterlo VE1 5 – 4

Nacompetitie:

19 mei 2018                 WVW VE1 – Otterlo VE1                                   5 – 4

Waren wij, eenvoudige dorpelingen, wellicht zo onder de indruk van de drukte van de grote stad van Mariken, dat wij ons daarom het eerste kwartier helemaal weg lieten spelen? Wij stonden namelijk na een kwartier al op een 3-0 achterstand! De scheidsrechter van dienst had dat echter pas na zo’n 20 minuten in de gaten. Hij floot deze wedstrijd als examen om zijn licentie te halen en daarom stonden er enkele KNVB hotemetoten met een schrijfblok langs de lijn driftig aantekeningen te maken. Theo Roelofs, zo heette de scheids, liep al tegen de 80 en was niet meer zo erg alert en snel vandaar dat het allemaal wat langer duurde. Toen wij na een doelpunt na zijn fluitsignaal opnieuw aftrapten, floot hij het spel direct weer af, want dàt fluitsignaal was nog voor de toekenning van het doelpunt. Ook enkele van zijn beslissingen waren niet allemaal even duidelijk, maar wij respecteerden zijn optreden; niet uit medelijden maar uit respect. Zijn ambitie om eens de finale van de Champions League te fluiten gaat hij echt niet halen; het zal wel bij het fluiten van E-tjes of F-jes blijven.

Enfin, wij stonden dus met 3-0 achter en waren wakker genoeg geworden want door een Patrick-Patrick-Ed-hattrick trokken wij de stand gelijk op 3-3, tevens de ruststand. De 3-1 door Patrick kwam tot stand door een goed uitgevoerde combinatie over vele schijven en en even later werd Patrick vanaf eigen helft gelanceerd en overbrugde zo’n 50 meter in z’n eentje om vervolgens de 3-2 aan te tekenen. Identiek aan een doelpunt van vorige week. De gelijkmaker werd gescoord door Ed die na een misverstand in de verdediging de bal oppikte, een aantal meters mee naar voren nam om daarna verwoestend uit te halen; volgens mij trilt het net nu nog.

De moe gestreden Eric, Danny en Jos werden vervangen door A3, Willem en Ab en zo ging de 2e helft van start. Wij hadden afgesproken de inzet van de 2e helft van de 1e helft (lastige zin maar het klopt wel) onverdroten voort te zetten maar helaas binnen de kortste keren stonden wij weer op een achterstand want de 4-3 viel zo’n beetje vanaf de aftrap.

Gloeiende@$#%$&@#gloeiende nog aan toe, konden wij weer opnieuw aan de bak. Maar WVW VE1, met oud prof speler en trainer van N.E.C. Ron de Groot in hun gelederen, zou de overwinning niet meer uit handen geven. Zij kwamen op een 5-3 voorsprong alvorens wij nog onze 4e maakten. Door goed doorzetten van H.P. kwam de bal voor de voeten van Ab die eenvoudig in een leeg doel kon scoren; eindstand 5-4. Na afloop werden wij door de spelers van WVW getrakteerd op een biertje en heel toepasselijk, gezien de degradatie van N.E.C. schonken zij Jupiler. De terugreis (een 3-krattenrit) liep voorspoedig en waren zo rond 666 in de kantine. Mijn dank gaat nog uit naar H.P. die eerst nog een helft met het 3e had meegedaan en aan Ferry Suurendonk die ons ook kwam versterken.

16 wedstrijden gespeeld          8   1   7;       25 pnt.        Doelsaldo: 56 – 49

Patrick Bunt 11
Vincent Gerritsen 9