18-05-2019 SKV VE1 – Otterlo VE1 0 – 3

SKV had zich duidelijk versterkt met een aantal jongere jongens uit hogere elftallen want het werd een behoorlijke klus om de punten mee in de bus te krijgen, wat uiteindelijk gelukkig wel lukte. Na de 0-3 in de 15e minuut van de 2e helft was het overigens wel gedaan maar tot die tijd moesten de mouwtjes wel ophoog. Dit 3e doelpunt werd gescoord door Maarten die de hele wedstrijd heeft lopen sleuren en rennen en waar iedereen gek van werd;

ja, wij ook, maar dat had een andere reden.

Hij kwam alleen voor de keeper en schoot de bal feilloos in. De “veilige” 0-3 stond op het scorebord.

De eerste 2 doelpunten waren al in de 1e helft gevallen en werden beide verzilverd door Patrick waarmee hij zijn totaal op 30 bracht. En daar zal het wel bij blijven want hij viel in de 2e helft met een ernstige kuitblessure uit. Een bezoek aan de dokter zal moeten uitwijzen of de kuitspier in- of afgescheurd zal zijn. In beide gevallen zal hij dit seizoen in elk geval niet meer in actie kunnen komen. Sterkte Patrick.

Van Danny moest ik erbij vermelden dat hij de voorzet doorgekopt had bij 1 van de doelpunten van Patrick.

Bij een stand van 0-1 was het overigens bittere noodzaak dat Edwin 2 fantastische reddingen wist te maken want wij hadden zo maar op een achterstand kunnen komen. Ook Jan Klarenbeek wist nog een keer een tegendoelpunt te voorkomen door de bal uit de goal te koppen.

Onze tegenstander op de ranglijst, OVC VE1, moest vandaag tegen Harskamp VE1 spelen en onze buren hadden beloofd er alles aan te doen om ze punten af te snoepen. Het werd, zo hoorden wij later, een beladen wedstrijd waarbij Harskamp wel degelijk 2 keer op voorsprong was gekomen maar uiteindelijk werd de eindstand 5-4. Jammer maar toch bedankt mannuh van Harskamp. Wij staan weliswaar op plaats 1 met 2 punten meer maar ook 1 wedstrijd meer en als OVC de laatste 4 wedstrijden weet te winnen gaan zij er met de schaal vandoor en worden wij 2e. Ook geen slecht resultaat maar wij worden toch liever kampioen.

19 wedstrijden gespeeld          17   0   2;       51 pnt.       Doelsaldo: 108 – 30

Patrick Bunt 30
Vincent Gerritsen 17