13-10-2018 Redichem VE1 – Otterlo VE1 1 – 7

Met zo’n 25 graden op de thermometer en met onze vorige week geslaagde Edwin Lagerweij achter het stuur gingen wij richting Renkum voor de uitwedstrijd tegen Redichem VE1. Daar aangekomen was het een drukte van jewelste. Redichem had geen enkele kleedmaker meer beschikbaar dus mochten wij gebruik maken van de kleedkamers van DKOD, de plaatselijke korfbalvereniging. Het was alleen jammer dat zij daar geen sleutel van hadden dus hebben wij ons maar buiten omgekleed; met dit weer kon dat natuurlijk gemakkelijk. Na afloop konden wij douchen in de kleedkamers van CHRC (spreek uit: Zierikzee)

Dan de wedstrijd. Met nieuwkomer Ferdy Jonkers en dit seizoen nog niet gespeelde Vincent Gerritsen startten wij vol elan de wedstrijd en domineerden wij vanaf minuut één, hetgeen al snel resulteerde in een doelpunt gescoord door Patrick Bunt. De 0-2 kwam op naam van Danny Prangsma na een fantastische voorzet van Ferdy. Halverwege de 1e helft kreeg Vincent de bal, draaide met het zwenktalent van een kolibrie sierlijk om z’n as en schoot vanaf zo metertje of 30 strak in de bovenhoek; 0-3. Het doelpunt van Redichem kwam uit het niets waarbij Frank van Kommer, zoals hij later zelf verklaarde, een ietsiepietsie werd gehinderd door de zon. Voor de thee, in dit geval limonade, werd het nog 1-4 wederom door Danny. Henk-Geert hielp mij er nog aan herinneren dat hij ook nog de paal had geraakt; waarvan akte.

In de rust werden Ferry Suurendonk, Eric Zaar, Patrick Bunt en Henk-Geert Blaak gewisseld en kwamen Gijs van Lagen, A3 Jansen, Jan Pol en Willem van Santen er in en na een kwartiertje in de 2e helft verving Herman-Pieter Prangsma Edwin Lagerweij. Het stond toen inmiddels al 1-5 door een kopie doelpunt als de 0-2 namelijk een formidabele voorzet van wederom Ferdy en een doelpunt van Danny, die daarmee zijn hattrick voltooide.

Meteen daarna claimde hij zijn publiekswissel en werd vervangen door Ab Hoogeweg. Met zo’n grote selectie zit er inderdaad veel publiek en Danny werd dan ook luidkeels toegejuicht.

Maarten, begonnen als rechtsback, stond inmiddels in de voorhoede en beloonde zich zelf met een prachtige treffer; 1-6. De mannuh van Redichem hadden toen al gevraagd eerder te stoppen want het werd hen geel en zwart voor de ogen en vonden het allang best zo. Maar eerst zou Vincent nog voor de 1-7 zorgen door al slingerend door de achterhoede en keeper voor open goal te scoren. Ab kreeg nog een kans door met zijn linker de bal in een keer op de slof te nemen maar de bal kwam hard in de ribbenkast van de nummer 7 van Redichem, Arjen van Willigen, en dat was al voor de 3e keer dat zijn ribben het moesten ontzien. Kermend vroeg hij de scheidsrechter om nu toch echt maar te stoppen en dat gebeurde dan ook. Voor ons betekende het wederom 3 punten in de bus en de terugweg kon niet meer kapot.

Na deze overwinning staan wij fier aan kop met 9 punten uit 3 wedstrijden en met een doelsaldo van +17 direct gevolgd door DVOV en OVC’85 beide ook met 9 punten maar een doelsaldo van resp. +14 en +6.

3 wedstrijden gespeeld           3   0   0;       9 pnt.        Doelsaldo: 20 – 3

Patrick Bunt 8
Danny Prangsma 3