13-04-2019 Otterlo VE1 – ESA VE1 5 – 0

Van ESA was geen schim meer over ten opzichte van zo’n 1,5 maand geleden toen wij tegen hen speelden in Arnhem. Toen kwamen zij 2 keer op voorsprong en scoorden 3 keer maar uiteindelijk gingen wij er toch met de winst vandoor. Vandaag kwamen zij er geen enkele keer aan te pas behalve 1 keer in het begin van de 2e helft toen Ed gestrekt naar de hoek moest om een doelpunt te voorkomen. Wij kwamen al in de 8e minuut op voorsprong door een doelpunt van Herman of was het toch een eigen goal van de keeper. Hoe dan ook het was 1-0 en na bestudering van de beelden kwam de goal toch op naam van Herman. Zo’n kleine 4 minuten later nam Herman een corner die ingetikt werd door Ben; via z’n scheenbeen of toch een hakkie? Niels Blotenburg, die vandaag onze gelederen extra kwam versterken, tekende de 3-0 aan uit een vrije trap vanaf zo’n metertje of 25 waarbij de bal in de verre bovenhoek verdween. In de 2e helft verving A3 de aan zijn ribben geblesseerde Wilbert en werd het na zo’n 10 minuten spelen 4-0 door Niels. A3 was op rechts goed doorgegaan en kreeg de bal bij Niels die de bal met zijn hak achter de verbouwereerde keeper schoot. Na zo’n uurtje kwam Ferdi Ben vervangen en niet veel later scoorde Patrick de 5-0. Hij kreeg meteen een publiekswissel en kwam Jos in het veld. Wessel kwam daarna ook meteen en verving Gijs. En met nog zo’n kwartiertje te gaan verving tenslotte Ab de moegestreden Niels en speelden wij bekwaam de wedstrijd uit. Weer 3 punten in de tas en omdat OVC (onze concurrent) vandaag niet hoefde hebben wij nu de koppositie overgenomen; de stand ziet er als volgt uit:

1. Otterlo 15 gespeeld; 13 gewonnen; 2 verloren; 39 pnt. doelsaldo +55

2. OVC 14 gespeeld; 12 gewonnen; 1 gelijk; 1 verloren; 37 pnt. doelsaldo +40

Het ziet er naar uit dat de ontknoping in onze competitie net zo spannend wordt als in de eredivisie.

15 wedstrijden gespeeld          13   0   2;       39 pnt.        Doelsaldo: 80 – 25

Patrick Bunt 20
Vincent Gerritsen 12