11-05-2019 Otterlo VE1 – Oranje Blauw VE1 6 – 0

Een eenvoudige maar nuttige overwinning met in beide helften 3 gescoorde doelpunten. Oranje Blauw was, zoals vooraf al gedacht, een makkelijke tegenstander en zij zijn dan ook geen moment gevaarlijk geweest. Edwin had geen reet te doen wat hem deed besluiten te wisselen met HP zodat hij nog ff z’n opeengestapelde energie in de spits kwijt kon. Bijna leverde dat zelfs een doelpunt op maar helaas gebeurde dat in buitenspel positie zodat hij zich weer niet in de topscorerslijst kon nestelen. Wie dat wel lukte was Jos die de door Edwin ingeschoten bal gestopt zag door de keeper en Jos in staat stelde van de rebound gebruik te maken; het was onze laatste treffer en zoals gezegd Jos z’n eerste; gefeliciteerd Jos. En er waren meer mooie momenten op deze zonovergoten middag, want zo kon Dennis van Aggelen zijn rentree vieren door in de 2e helft in te vallen voor de nieuwbakken Otterloër Jan Klarenbeek. Dennis scheurde zo’n half jaartje geleden zijn kuitspier af en kon na zijn revalidatie en een aantal trainingen weer volop meedoen; welkom terug Dennis. En last but not least produceerde Patrick-hattrick voor de 4e keer dit seizoen een Patrick-hattrick door alle gescoorde doelpunten in de 1e helft op zijn naam te schrijven. Dit was dus een echte hattrick hetgeen hem de wedstrijdbal opleverde en dat was wel jammer want wij hadden net een nieuwe ha ha. In de 2e helft werd het al snel 4-0 door een “mislukte” voorzet van Danny die er dus, tot ieders verbazing en zeker die van hemzelf, zomaar invloog. De 5-0 kwam op naam van Gijs die als linksback al meerdere keren op doel had geschoten en deze keer dus beloond werd met een doelpunt. Daarmee komt ook Gijs in onderstaand topscorerslijst te staan; gefeliciteerd Gijs. De 6-0 had ik al beschreven en rest mij nog te vermelden dat Ab als stand-in voor Gert-Jan, die een wiekentjeuitpuntenel was, een ontspannen wedstrijd had gefloten. Ook onze concurrent OVC wist hun uitwedstrijd bij WVW te winnen zodat de titelstrijd ongekend spannend blijft.

17 wedstrijden gespeeld          15   0   2;       45 pnt.        Doelsaldo: 92 – 28

Patrick Bunt 24
Vincent Gerritsen 14