04-11-2017 Otterlo VE1 – VDZ VE1 9-5

Met de geweldige inbreng van Jorens Foecobs wisten wij van deze taaie tegenstander uiteindelijk te winnen maar wat ging het moeizaam. Na de 1-0, e.d. van VDZ, kwamen zij direct, maar dan ook echt direct op 1-1. En zo ging het ook na de 3-1, onmiddellijk werd het 3-2. Zoals gezegd kwamen wij door een eigen doelpunt van VDZ op 1-0 en na de 1-1 kwamen wij weer op voorsprong door een doelpunt van Vincent na een assist van Jorens; 2-1. Jorens was op stoom want hij zou nogmaals voor een assist zorgen en zelf 5 x scoren. Was hij op hoogtestage geweest of in de sportschool? Wij wisten het niet en hij klapte daarover niet uit de (sport)school. Jorens zorgde zelf voor de 3-1 en de ruststand werd bepaald op 3-2. Na de thee tekende Jorens voor de 4-2 en Vincent scoorde de 5-2 na een voortreffelijke voorzet van Jan Pol, die verder een puike wedstrijd speelde. Een botsing met onze keeper Frank zorgde voor wat tumult; hij bloedde als een rund uit z’n neus en moest het veld verlaten. Door de omzetting, Edwin ging keepen, ontstond er even wat wanorde in onze verdediging en zo kon het gebeuren dat VDZ 3 x op rij kon scoren; 5-5. Ontzetting alom! Het zal ons toch niet overkomen dat wij een riante voorsprong van 5-2 uit handen geven? Maar gelukkig kwam het niet zover want Jorens scoorde de 6-5, Herman de 7-5 en uiteindelijk Jorens de 8 en 9-5. VDZ kwam er niet meer aan te pas want Frank had na zo’n 10 minuten weer een droge neus en kon Ed de laatste man positie weer innemen. Al met al een enerverende wedstrijd met een miraculeus scoreverloop maar met een geweldige uitslag. Mede ook door de overwinningen van Otterlo 2, Otterlo 3 en Otterlo vrouwen (zij versloegen SDS in Wekerom!) bleef het nog lang onrustig in het normaal zo vredige Otterlo.

6 wedstrijden gespeeld           3   0   3;           9 pnt.        Doelsaldo: 27 – 26

Vincent Gerritsen 6
Jorens Foecobs 5