04-05-2019 Nijmegen VE1 – Otterlo VE1 3 – 6

Lag het aan het vroege tijdstip (aanvang 13.15 uur) dat wij na 5 minuten al met 1-0 achterstonden? Vast wel, want na zo’n half uurtje spelen stonden wij riant op een 1-3 voorsprong door doelpunten van Vincent, Patrick en Maarten. Ons 2e doelpunt werd gemaakt door Patrick na een “mislukte” voorzet van HP en onze 3e werd uit de rebound binnengeschoten door Maarten nadat Patrick eerst al de vuisten van de keeper tegenkwam. En dan zou je denken “kat in ‘t bakkie” maar nee hoor. Door 2 totaal onbenullige acties kwam de 3-3 als ruststand op de borden; 1 van die doelpunten werd door ons zelf binnengetikt. In het begin van de 2e helft behoede Ed ons van weer een achterstand door katachtig te reageren op een ingeschoten bal van Nijmegen. Daarna kregen wij weer de overhand en speelden wij Nijmegen alsnog van de mat. En dat viel nog niet mee met een grensrechter en scheidsrechter van de thuisclub; vele malen werd er onterecht gevlagd en gefloten voor zogenaamd buitenspel en overtredingen. De scheidsrechter ging zelfs zover dat hij Jan Pol vermanend toesprak met de woorden: “Nog 1 keer en je kunt vertrekken” Voor lijfsbehoud van Jan en met de kans met 10 man te komen staan werd Jan gewisseld voor Ben. En dat betaalde zich uit want uitgerekend Ben scoorde ons 6e doelpunt met een prachtig schot in de lange hoek. Daarvoor waren Maarten en Vincent al verantwoordelijk voor de 3-4 en de 3-5. Maarten omspeelde zo goed als de hele verdediging alsmede de keeper en kon hem er zo inlopen en Vincent haalde vernietigend uit vanaf zo’n metertje of 30. De altijd moeilijke uitwedstrijd tegen Nijmegen was gespeeld en de punten waren binnen. Nog 6 “finales” te gaan want OVC had ook hun wedstrijd weer gewonnen en blijven met 1 punt meer dan wij bovenaan staan.

16 wedstrijden gespeeld          14   0   2;       42 pnt.        Doelsaldo: 86 – 28

Patrick Bunt 21
Vincent Gerritsen 14