Verslagen Veteranen 25 en 28 mei

25 mei 2019                 Otterlo VE1 – Redichem VE1                           4 – 0

Wij hadden geen kind aan onze tegenstander maar het duurde wel heel lang voordat wij eindelijk op voorsprong kwamen namelijk net voor de rust. Tot die tijd was het soms een wonder dat de bal er niet in ging want met kunst en vliegwerk hielden de keeper, spelers en het houtwerk het doel schoon. Tot dat moment dan vlak voor rust. Niels slalomde voor de zoveelste keer richting doel en deze keer was het dan wel raak; 1-0 tevens de ruststand. In de 2e helft vervingen Willem en Ben, Wilbert en HP en na zo’n kwartiertje in de 2e helft kwam Arno in het veld voor Ferdi. Toen stond het inmiddels al 2-0 weer door een doelpunt van Niels. Vanaf zo’n metertje of 25 haalde hij vernietigend uit en de bal vloog tegen de touwen. Het verzet, als daar al sprake van zou zijn geweest, was nu helemaal gebroken en wij konden lekker doorgaan met scoren en dat zouden wij nog 2 x doen. Beide doelpunten kwamen op naam van Maarten en zo werd de eindstand op 4-0 bepaald. Met nog zo’n 10 minuten te gaan kwam Ab de moegestreden Gerard vervangen maar de eindstand zou daardoor niet meer wijzigen. Niels: nog 24 doelpunten te gaan om mede aan kop te komen.

Wij beëindigden de dag bij boerderij Mossel waar Danny een fantastische BBQ had georganiseerd waar wij allemaal, met natuurlijk een biertje erbij, enorm van hebben genoten. Bedankt Chantal en Danny.

28 mei 2019                 Otterlo VE1 – ONA VE1                                    4 – 1

Dat wij dit seizoen dé schrik zijn voor onze tegenstanders wisten wij al. En dat zij met knikkende knieën de wedstrijd beginnen wisten wij ook, maar dat zij zelfs ex profvoetballers aan hun team toevoegen om ons zo goed mogelijk te bestrijden, is een GROOT compliment.

Maar ondanks dat ONA zich versterkt had met Peter Wisgerhof (gespeeld bij Vitesse, NEC, FC Twente en zelfs 2 x het Nederlands elftal ) en Marcel van Brakel (o.a. gespeeld bij F.C. Wageningen) kregen zij het toch niet voor elkaar ons een nederlaag toe te brengen. Zij boden echter wel behoorlijk tegenstand en Ed moest meer dan gebruikelijk gestrekt naar de hoeken maar meer dan 1 x scoren zat er niet in. Voor ons was het ook een beetje moeizaam en het duurde maar liefst tot vlak voor de rust om op 1-0 voorsprong te komen door een stiftje van Niels. Direct na de thee wist Peter Wisgerhof na een indrukwekkende solo er 1-1 van te maken en bleef hun aanvalsdrift hoog. Op de bank zaten wij met geknepen billen maar dat duurde niet al te lang. Een fout van de keeper werd genadeloos afgestraft door Vincent en de voorsprong was er weer. Nadat Vincent er 3-1 van gemaakt had na een assist van Niels was de wedstrijd gelopen. Vlak voor tijd wist Arno er nog 4-1 van te maken na een sublieme aanval van onze kant. Arno kreeg daarna meteen een publiekswissel en kwam Ab er nog even in. Geen bal gehad maar wel 1 x buitenspel gestaan. Virtueel staan wij weer aan kop met 2 punten meer maar ook met 1 wedstrijd meer. ESA kan zaterdag ons een grote eer bewijzen om punten te pakken van OVC; wij blijven het op de voet volgen.

21 wedstrijden gespeeld          19   0   2;       57 pnt.       Doelsaldo: 116 – 31

Patrick Bunt 30
Vincent Gerritsen 19