Verslag 16 en 23 februari VE1

16 februari 2019           Beuningse Boys VE1 – Otterlo VE1                 0 – 11

Na 2 afgelastingen mochten wij onze eerste wedstrijd van 2019 spelen en wij hadden geen kind aan onze tegenstander. Vooral hun keeper had z’n dag niet maar flikt het wel om 2 prachtige kopballen van Ben en Jos eruit te houden; doodzonde voor hen want zij stonden nog niet in het topscorerslijstje en dat blijft dus zo.

Het 1e kwartiertje boden zij nog enigszins tegenstand maar daarna vielen de doelpunten als rijpe appelen. De ruststand van 0-7 werd bereikt door doelpunten van Danny na een voorzet van Vincent 0-1; een streep van Ferdi 0-2; een kopie van de eerste 0-3; een pingel van Vincent na een voorzet van Danny 0-4; een bekeken intikkertje van Patrick 0-5; een nog net aangeraakt balletje van Herman-Pieter 0-6 en een streep van Wilbert 0-7. Volgens Wilbert was de laatste keer dat hij gescoord had toen hij nog haar had; nou da’s lang geleden hoor! Hij was dan ook zo blij als een kind na z’n doelpunt.

In de 2e helft gingen wij gewoon verder met scoren en zo liepen wij uit naar 0-11 door doelpunten van Patrick, die vanaf zo’n metertje of 30 hoog in de kruising schoot 0-8; Vincent na een voorzet van Patrick 0-9; een diagonaal onhoudbaar schot van Jan Pol 0-10 en Vincent na een assist van Ab 0-11. Daarna vond iedereen het wel best zo en floot de jarige scheidsrechter af. Helaas konden wij de overwinning niet in de bus vieren want die staat ter reparatie in de garage. Maar later in de kantine hebben wij dat goed gemaakt.

23 februari 2019                       ESA VE1 – Otterlo VE1                         3 – 5

Als we met de bus gaan ga ik altijd eerst koppen tellen en dan kunnen wij gaan als iedereen er is. Maar de bus is in de reparatie en dus gingen wij met een aantal auto’s en loopt iedereen alle kanten op zodat koppen tellen voor mij op mijn leeftijd vrijwel onmogelijk wordt. En zo kon het gebeuren dat wij A3 tegenkwamen terwijl wij allemaal al op weg waren. Gelukkig was hij ook met de auto dus kon hij zelfstandig ook richting Arnhem komen. Het kostte hem wel zijn basisplaats want hij kwam later aan maar hij viel in de 2e helft uitstekend in. Dan de wedstrijd.

Natuurlijk begonnen wij met 0-0 aan de wedstrijd, kwamen daarna op voorsprong, daarna 2 x op achterstand en uiteindelijk wonnen wij met 3-5. Veerkracht hebben wij getoond. De 0-1 kwam op naam van Henk-Geert nadat Vincent de bal diep had gespeeld op Patrick die de vrijstaande Henk-Geert bediende die op zijn beurt onberispelijk scoorde. Binnen de minuut stond het alweer gelijk en niet veel later scoorden ESA de 2-1 wat tevens de ruststand was. In de rust wisselden wij A3 en Herman voor André en Ben. Na een minuutje of 10 haalde Ferdi vanaf een metertje of 20 keihard uit en zorgde daardoor voor de 2-2. Weer kwam ESA op een voorsprong door niet veel later de 3-2 aan te tekenen. Wij gingen wederom aan de slag om toch met de punten naar huis te gaan. Vincent wilde hard uithalen maar raakte de bal te slap maar omdat hij zo richting de hoek ging kon de keeper er toch bij en stond het weer gelijk 3-3. Daarna verrichte Edwin nog een wonderbaarlijke redding zodat wij niet weer op achterstand kwamen en ook Herman-Pieter moest een keer aan de noodrem trekken wat hem geel en een 10-minutenstraf opleverde. Wij kwamen door dit ondertal geenszins in de problemen en nadat wij weer met 11 man waren haalden wij nog 2 x de trekker over. De 3-4 was een fantastische aanval waarbij de bal door Vincent met de hak werd doorgetikt op Herman die de vrijstaande Patrick bediende en dezelfde Patrick tekende voor de 3-5. Een wedstrijd waarbij beide ploegen aan elkaar gewaagd waren en waarbij wij het langst overeind bleven. Klasse.

11 wedstrijden gespeeld          9   0   2;       27 pnt.        Doelsaldo: 61 – 22

Patrick Bunt 16
Vincent Gerritsen 11