VDZ VE1 – OTTERLO VE1 | 2 – 5

Winnen bij VDZ overkomt ons niet zo vaak en om dat dan te doen in de eerste wedstrijd van een nieuw seizoen, dan kun je spreken van een “droomstart”. En van de 5 doelpunten die wij hebben gemaakt waren er ook nog eens 3 van ongekende schoonheid. Het begon met een blunder van de anders zo betrouwbare sluitpost van VDZ. Een schot op doel van Maarten werd door de keeper maar half gepakt en tergend langzaam schoof de bal door zijn benen en ging over de doellijn; 0-1. En toen waren wij nog maar net begonnen. Wij hadden het betere van het spel en zodoende konden wij al snel nummer 2 aantekenen. Een prachtige voorzet van Herman werd door Henk-Geert in één keer op zijn slof genomen en ging hard tegen de touwen. Schitterende goal! Onze 3e werd ingekopt, ja ingekopt door Eric Zaar nà een goeie voorzet van Danny. De bal was eigenlijk een beetje aan de lage kant en daardoor des te lastiger voor Eric, maar desondanks kon hij profiteren. Klasse. Na de thee kwam VDZ op stoom en hadden wij het ff lastig. Zij scoren dan ook de 1-3. Daarna kregen wij weer het heft in handen en een voorzet van Gert-Jan komt bij Maarten terecht die weer aflevert aan A3, die op zijn beurt beheerst scoort; 1-4. Door een omstreden penalty wordt de marge van 3 doelpunten weer teruggebracht naar 2 met nog zo’n kwartiertje te spelen. VDZ gaat dan weer met man en macht op zoek naar nog meer doelpunten maar bij één zo’n aanval leden zij duur balverlies. Maarten kan de bal in de buurt van de middenlijn oppikken en speelt diep op Ab. Ab omspeelt de uitgekomen keeper en schiet met buitenkant rechts raak. Een prachtig doelpunt die uiteindelijk de eindstand van 2-5 op de borden zet. Zoals al vermeld, een droomstart, echter wij staan niet bovenaan. Er werden die dag 4 wedstrijden gespeeld tussen de 8 deelnemende teams en er zat geen gelijkspel bij. Dus 4 teams met 3 punten en 4 teams met 0 punten. Wodanseck had gewonnen met 5-1 en staat dus boven ons. GVA en Redichem wonnen ook hun wedstrijden met resp. 4-1 en 7-6. Alle ingrediënten voor een mooie competitie zijn aanwezig. Op naar de volgende wedstrijd te weten uit bij Redichem. Je kunt zeggen: Lekker, de competitie is weer begonnen.

gespeeld:1  winst:1 gelijk:0 verlies:0 punten:3  Doelsaldo: 5 – 2

Doelpuntenmakers